“Dubrovačka stanogradnja” – 17 dubrovačkih obitelji ostvarilo pravo na stan

Nakon provedenog Javnog poziva za prikupljanje zahtjeva za davanje u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području Grada Dubrovnika, koji je bio otvoren od 5. veljače do 22. ožujka 2022. godine, Povjerenstvo za administrativnu provjeru pristupilo je javnom otvaranju zaprimljenih zahtjeva. Svi zainteresirani sugrađani mogli su pratiti otvaranje koje se prenosilo uživo.

Nakon što je utvrđena sva pristigla dokumentacija za ukupno 153 zahtjeva Povjerenstvo za administrativnu provjeru detaljno je pregledalo dokumentaciju. 

Utvrđeno je kako je 17 podnositelja zahtjeva predalo pravovremeno potpunu i ispravnu dokumentaciju. Uvidom je utvrđeno kako u 71 % zahtjeva podnositelji posjeduju dokumentaciju propisanu ovim javnim pozivom, ali istu nisu priložili u ispravnom obliku, odnosno formi kako je naznačeno u Odluci i Javnom pozivu. 

Oni zahtjevi koji su administrativno zadovoljili, njih 17, upućeno je Povjerenstvu za bodovanje koje je sukladno Odluci i javnom pozivu bodovalo navedene zahtjeve.

U informativnoj tablici koju objavljujemo OVDJE i u vezanim dokumentima uz ovu objavu nalazi se popis svih podnositelja zahtjeva, kako onih koji su zadovoljili tako i onih koji nisu zadovoljili administrativnu provjeru. U njoj se može vidjeti koja dokumentacija po pojedinom podnositelju nije podnesena u ispravnom obliku. 

Grad Dubrovnik omogućuje uvid u dokumentaciju svim podnositeljima zahtjeva. Podnositelji zahtjeva to pravo ostvaruju prijavom na email adresu dubrovackastanogradnja@dubrovnik.hr  do ponedjeljka, 25. travnja 2022. godine do 16,00 sati te će dobiti termin u kojem mogu osobno doći na uvid svoje dokumentacije. Članovi povjerenstava detaljno će im obrazložiti sve ono što je utvrđeno pregledom njihovog zahtjeva. 

Nakon uvida zainteresiranih, u ponedjeljak, 2. svibnja, sukladno Odluci, objavit će se prijedlog Liste reda prvenstva na koju će Podnositelji zahtjeva službeno imati pravo prigovora u roku od 8 dana od dana objave.

Pravo na prigovor odnosi se na utvrđeni redoslijed u prijedlogu Liste reda prvenstva odnosno na neuvrštavanje na prijedlog Liste reda prvenstva.

Nakon što Povjerenstvo za rješavanje prigovora odluči o prigovorima, na prijedlog Povjerenstva za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova Gradonačelnik utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva, a nakon čega će se pristupiti potpisivanju ugovora i dodjeli stanova.

Po okončanju postupka Grad Dubrovnik će raspisati novi Javni poziv za dodjelu preostalih 26 stanova pod istim uvjetima, stoga će se svi oni sugrađani koji zadovoljavaju uvjete, a po ovom Javnom pozivu nisu ispravno dostavili dokumentaciju, moći ponovno podnijeti svoje zahtjeve. 

Gradonačelnik Franković položio vijenac na posljednje počivalište generala Nojka Marinovića

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković danas je na Groblju Boninovo položio vijenac na posljednje počivalište generala Nojka Marinovića, pokojnog zapovjednika obrane Dubrovnika u Domovinskom ratu.

Naime, zbog značajnog i respektabilnog obola koji je general Marinović dao u obrani Dubrovnika i borbi za stvaranjem slobodne Republike Hrvatske, Grad Dubrovnik je financirao radove na izgradnji grobnice, prikladnog i trajnog počivališta za dubrovačkog ratnog zapovjednika.

General-bojnik Nojko Marinović bio je zapovjednik obrane Dubrovnika u Domovinskom ratu. Zasluge i hrabrost zapovijednika Marinovića te njegov doprinos u obrani dubrovačkog kraja ostaju trajno zapamćeni, kao i njegove riječi kako “našu djecu treba učiti da pamte, a ne i da mrze, jer pamćenje je alat, a mržnja golemi teret”. Mudar i ponizan u svom ratnom djelovanju general Marinović u najtežim se danima rata istaknuo svojom razboritošću, domoljubljem i plemenitošću.

General Nojko Marinović preminuo je 4. siječnja 2021. godine. 

Predstavljen novi sustav gospodarenja otpadom

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i član Uprave tvrtke Čistoća Marko Iveković predstavili su u četvrtak budući sustav gospodarenja otpadom na području grada, a koji je obveza implementirati sukladno novom Zakonu o gospodarenju otpadom. Izložen je novi model prikupljanja i naplate miješanog komunalnog otpada koji će imati za cilj smanjenje količine miješanog komunalnog otpada te povećati odvajane i recikliranje. Gradonačelnik Franković ovom je prilikom istaknuo kako je Grad Dubrovnik pokrenuo Javno savjetovanje o Odluci kojom se regulira način pružanja usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada te je pozvao građane, ali i cjelokupnu javnost da se uključe u proces donošenja akta.

U Dubrovniku će se implementirati kombinirani sustav gospodarenja otpadom, i to korištenjem usluge putem odlagališta na javnim površinama te dijelom, gdje je to moguće i prikladno, korištenjem vlastitih spremnika. Javna odlagališta sadržavat će spremnike za papir/karton, plastičnu, staklenu i metalnu ambalažu, biootpad te za miješani komunalni otpad.

Govoreći o novom modelu naplate sakupljanja miješanog komunalnog otpada direktor Čistoće Iveković kazao je kako će se on sastojati od dva dijela, fiksnog i varijabilnog. Uredno odloženi papir/karton, plastična, staklena i metalna ambalaža te biootpad neće se naplaćivati, odnosno taj trošak bit će sadržan u fiksnom dijelu računa. Cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) jedinstvena je na čitavom području pružanja usluge i s PDV-om iznosi 61 kunu. Rečeno je kako je prijedlog formiran tako da predstavlja realan trošak za navedenu uslugu sukladno zakonskom propisu te u Hrvatskoj ima primjera skupljih i jeftinijih fiksnih iznosa, međutim, Grad Dubrovnik među njima ima najveći trošak zbrinjavanja otpada s obzirom na udaljenost odlagališta koja seže i do 600 kilometara od jedinice lokalne samouprave.

Miješani komunalni otpad naplaćivat će se prema predanim količina, a odlagat će se kroz uređaj na samom spremniku – otpadomjer. Svaki korisnik posjedovat će vlastitu karticu za otvaranje i prijavu korištenja uređaja. Mjesečni račun ovisit će o broju otvaranja/korištenja otpadomjera. Direktor Iveković zaključio je kako je riječ je o pravednijem sustavu s obzirom na to da se provodi prema načelu „onečišćivač plaća“ i omogućuje individualizaciju naplate po količini miješanog komunalnog otpada za svako pojedino kućanstvo i gospodarski objekt.

Gradonačelnik je istaknuo da je Odlukom ostavljen prostor za određena odstupanja za različite socijalne kategorije te je kao primjer istaknuo obitelji s malom djecom koje zbog jednokratnih pelena proizvode veće količine otpada. – Te bi ljude zapravo penalizirali i prikazali kao da ne odvajaju otpad dovoljno, zbog čega smo kao Grad, a temeljem ove odluke, predvidjeli mogućnost da dodatnim pravilnicima omogućimo olakšice i to tako da Grad sufinancira jedan dio njihovog troška.

Javno savjetovanje o Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika ostaje otvoreno do 7. svibnja. U tom roku svi zainteresirani svoje prijedloge i sugestije na tekst Odluke mogu dati na e-mail adresu: odlukaotpad@dubrovnik.hr. Konačna verzija Nacrta Odluke proslijedit će se Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje, a nakon toga Čistoća će na javno će savjetovanje staviti i cjenik javne usluge kojim će se odrediti pojedinačne cijene, odnosno varijabilni dio usluge sakupljanja komunalnog otpada.

Gradonačelnik Mato Franković s novoizabranim vodstvom DPDS-a

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković susreo se danas s novoizabranim vodstvom Društva prijatelja dubrovačke starine, predsjednikom Vedranom Kosovićem, potpredsjednikom Tonijem Kursarom te tajnikom Marom Kapovićem.

Predstavnici DPDS-a, izabrani na sjednici Malog vijeća održanoj 11. travnja, s gradonačelnikom Frankovićem razgovarali su o budućem smjeru djelovanja društva kao i izazovima koji su pred njima. Gradonačelnik Franković još jednom im je čestitao na novim funkcijama te je i ovaj put izrazio uvjerenje kako je njihovim izborom DPDS započeo novo poglavlje koje će biti zaokret prema otvorenijem i transparentnijem poslovanju.

Izrazio je čvrst stav kako Društvo i dalje treba obnavljati i održavati spomeničku baštinu na području nekadašnje Dubrovačke Republike, u partnerskom odnosu i sinergiji s Gradom i drugim institucijama koje se bave očuvanjem kulturne baštine.

Projekt ceste Tamarić Mokošica ušao u posljednju fazu prije pokretanje postupka javne nabave

Projekt izgradnje spojne ceste Tamarić u Novoj Mokošici ušao je u posljednju fazu prije samog raspisivanja javne nabave za izgradnju. U ovom trenutku provodi se završni postupak izvlaštenja, a za koju svrhu je Grad Dubrovnik do sada isplatio 2.865.812,50 kuna proračunskih sredstava. Do završetka cjelokupnog postupka izvlaštenja preostalo je još isplatiti 5.818.319,18 kuna što se očekuje provesti tijekom naredna četiri mjeseca.  

Nakon toga stekli su se svi preduvjeti za početak raspisivanja javne nabave. S obzirom da procijenjena vrijednost ove važne investicije u cestovnu infrastrukturu iznosi 25 milijuna kuna Grad Dubrovnik planira se javiti na jedan od predstojećih natječaja za financiranje navedenog projekta sredstvima iz fondova Europske unije.

Podsjetimo, nova prometnica koja će spajati Osnovnu školu Mokošica s nerazvrstanom cestom Lozica-Mokošica-Komolac-Sustjepan planira se kao dvosmjerna s obostranim nogostupom i ukupnom pripadajućom infrastrukturom unutar trupa prometnice. Ukupna duljina zahvata iznosi 895 metara od čega 275 metara otpada na križanje na nerazvrstanoj cesti Lozica-Mokošica-Komolac-Sustjepan, a 620 metara na novu spojnu prometnicu. Formirat će se odvojene trake za lijeve i desne skretače s nogostupom uz sjeverni rub kolnika, a predviđena je i izgradnja prijelaza preko potoka Tamarić na spojnoj cesti.

Njenom izgradnjom unaprijedit će se funkcionalnost cestovne mreže Nove Mokošice i rasteretiti postojeće križanje s bivšom županijskom cestom. Zahvat uvelike rješava i dugogodišnji prometni problem roditelja čija djeca pohađaju nastavu u OŠ Mokošica jer će se izgradnjom ove ceste osigurati i uredno prometovanje do škole.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here