Gradonačelnik s dubrovačkim hotelijerima o sezoni 2022.

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i zamjenica Jelka Tepšić održali su danas sastanak s predstavnicima hotelskih kuća koje posluju na gradskom području, a na temu turističke sezone 2022. i priprema za istu.

Zajednički stav hotelijera je vrlo optimističan, a temelji se na ohrabrujućem stanju rezervacija, prema kojima bi predstojeće razdoblje predsezone, kao i središnji dio sezone, trebali biti vrlo dobri u svim segmentima – grupnom, MICE te individualnom.

Gradonačelnik Mato Franković izvijestio je nazočne o promotivnim aktivnostima koje Turistička zajednica grada Dubrovnika te Zračna luka Dubrovnik u suradnji s Gradom Dubrovnikom i Turističkim vijećem u kontinuitetu poduzimaju na tradicionalnim emitivnim tržištima, s naglaskom na tradicionalna američko, britansko i francusko te druga ključna tržišta.

Uz sigurnost destinacije, važnu ulogu će ove godine imati i procijepljenost stanovništva po čemu su grad Dubrovnik i Dubrovačko- neretvanska županija puno bolji u odnosu na dalmatinske županije. -„Informacije koje svakodnevno primamo ulijevaju nam optimizam da možemo očekivati puno od sezone pred nama, ali svakako trebamo biti oprezni jer nas je dosadašnje iskustvo u nošenju s ovom pandemijom naučilo da se situacija može brzo promijeniti“, rekao je gradonačelnik te je istaknuo da je potrebno ustrajati na cijepljenju populacije i nastaviti promociju Dubrovnika kao sigurnog odredišta, po čemu je uostalom i poznat od samog početka pandemije.

Značajno pozitivne su i najave iz Zračne luke Dubrovnik putem koje će Dubrovnik već od kraja ožujka biti povezan velikim brojem međunarodnih konekcija, što je najava i dobre predsezone. Veliki optimizam, rečeno je, vlada i kod drugih dionika na turističkom tržištu zbog činjenice da su putovanja u sve većoj mjeri postala životna potreba.

Gradonačelnik Franković također je rekao kako su održani svi koordinacijski sastanci s gradskim komunalnim društvima, poglavito Čistoćom, Vrtlarom i Sanitatom, ali i službama poput prometnog i komunalnog redarstva, a sve kako bi se grad pravovremeno i temeljito uredio za nadolazeću sezonu. –„Čistoća grada je važna, ona je i prepoznata od naših posjetitelja, ali ima prostora za pomake koje ćemo poduzeti“, rekao je.

Poručio je predstavnicima hotelskih kuća da se sa svim problemima i izazovima obrate Gradu kao partneru jer je zajednički cilj svih uključenih osigurati ugodan i siguran boravak posjetiteljima.

Održana završna konferencija o rezultatima projekta (e)odrastanje

Zajednica tehničke kulture Grada Dubrovnika, u suradnji sa Sveučilištem u Dubrovniku i Dječjim vrtićima Dubrovnik, održala je završnu online konferenciju o rezultatima projekta “(e)odrastanje – izazovi i mogućnosti”. Konferencija se održala u sklopu Dana sigurnijeg interneta 2022.

Na početku konferencije prof.dr.sc. Mato Brautović sa Sveučilišta u Dubrovniku predstavio je rezultate provedenog istraživanja o informiranosti i znanju roditelja, odgojitelja i nastavnika o problematici prekomjerne upotrebe uređaja te opasnostima interneta na dubrovačkom području. Potom  su Alma Džanović Mateljan, edukacijska rehabilitatorica iz Dječjih vrtića Dubrovnik i Severina Hađija, psihologinja iz Dječjeg vrtića Pčelica, dale kratke preporuke roditeljima i odgojiteljima o korištenju medija u radu s djecom. Tajnik Zajednice tehničke kulture Grada Dubrovnika i Zajednice tehničke kulture Dubrovačko-neretvanske županije Tomo Sjekavica je predstavio bojanku (e)odrastanje koja je nastala u sklopu ovog projekta. Voditeljica projekta Nikolina Potrebica je najavila novi projekt i aktivnosti za ovu godinu.

Projekt “(e)odrastanje – izazovi i mogućnosti” sufinancirao se kroz Program javnih potreba u tehničkoj kulturi Grada Dubrovnika za 2021. i putem javnog poziva za sufinanciranje projekata na temu medijske pismenosti Agencije za elektroničke medije.

Održana online radionica „Zapošljavanje stranaca i postupak dobivanja radnih dozvola“

U organizaciji Upravnog odjel za turizam, gospodarstvo i more Grada Dubrovnika i HGK – Županijske komore Dubrovnik danas je održana online radionica pod nazivom „Zapošljavanje stranaca i postupak dobivanja radnih dozvola“.

Glavna tema online radionice bila je upoznati sve one kojima je potrebna radna snaga iz inozemstva s procedurama koje ih očekuju te im dati napomene kako se adekvatno pripremiti za nadolazeću  sezonu.

Predavačice Nikolina Stančić Strgar, viša stručna savjetnica u Područnom ured Dubrovnik Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), te Željka Kralj, voditeljica za statusna pitanja i državljanstva PU Dubrovačko neretvanske u ovoj su prilici svim sudionicima detaljnije predstavile cjelokupnu proceduru dobivanja dozvola.

Istovremeno, predavačice su prezentirale jasna pravila i kriterije koje poslodavac treba ispoštovati prilikom zapošljavanja stranih državljana s odgovarajućim kvalifikacijama.

Radionica kojoj se odazvalo stotinjak sudionika uz glavne organizatore realizirala se u suradnji s HZZ-om – Područnim uredom Dubrovnik te Policijskom upravom Dubrovačko – neretvanskom.

Vodovod pokrenuo novi korisnički portal

Vodovod Dubrovnik pokrenuo je novi korisnički portal putem kojeg korisnici sada mogu pregledati potrošnju u proteklom razdoblju i vidjeti prosječnu potrošnju, sami unijeti stanje potrošnje, vidjeti trenutno financijsko stanje i preuzeti račun, a u slučaju da postoji neko dugovanje vidjeti i točno o kojem se računu radi.

„Želja nam je bila korisnicima naših usluga na jednom mjestu omogućiti pristup svim potrebnim informacijama. Tako sada mogu imati na jednom mjestu sve račune, vidjeti imaju li duga ili su možda u pretplati, platiti odmah račun preko barkoda putem Internet bankarstva i općenito steći bolji uvid u svoje potrošačke navike, a samim time i bolje planirati i racionalizirati vlastitu potrošnju“, rekao je ovom prigodom predsjednik Uprave Vodovoda Dubrovnik Lukša Matušić te dodao kako će i dalje pratiti što korisnici traže i truditi se nadograđivati cijeli sustav u tom smjeru. 

Portal je dostupan na Internet stranici Vodovoda: www.vodovod-dubrovnik.hr, može mu se pristupiti i putem mobilnih uređaja, a za registraciju su potrebni samo OIB i podaci s računa.

Sanirana obala i kupalište ispod Belvedera

U sklopu aktivnosti redovnog održavanja pomorskog dobra, pristupa moru i javnim kupalištima, a koje spadaju u djelokrug rada Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more, završena je sanacija dijela obale ispod hotela Belvedere.

Podsjetimo, zbog djelovanja mora na kupalištu Belvedere došlo je do oštećenja postojećeg obalnog zida i armirano betonske konstrukcije zbog čega se pristupilo spomenutom zahvatu vrijednom 341.162,50  kuna.

Izvedeni su podmorski radovi zbog temeljenja zida na postojećoj podlozi, ugradnja kamenog nasipa do vrha postojećeg obalnog zida, sanacija postojećeg zida te, konačno, armirano betonski radovi na postojećoj ploči, čime je navedeni dio obale doveden u prvobitno stanje. 

Grad nastavlja sufinancirati i interventni tim na Elafitima

Grad Dubrovnik i Zavod za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije potpisali su ugovor o poslovnoj suradnji za financiranje Interventnog tima na Elafitima za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2022. godine. Na ovaj način Grad Dubrovnik već petu godinu zaredom nastavlja osiguravati financijska sredstva za punkt pripravnosti hitne medicine na otocima Šipanu, Lopudu i Koločepu, nakon što je isti prestao biti dijelom Mreže hitne medicine te ga samim tim Hrvatski zavod za javno zdravstvo više nije financirao.

Kako bi se osiguralo provođenje zdravstvene zaštite stanovnika ovog dijela grada, a iznad standarda utvrđenih obveznim zdravstvenim osiguranjem, Grad sufinancira ovu zdravstvenu uslugu s iznosom od 230.000,00 kuna. Sredstva su namijenjena za osiguranje plaća za dva doktora opće/obiteljske medicine na otocima Šipanu i Lopudu te jednog vozača, dok je izvršitelj, Zavod za hitnu medicinu DNŽ, zadužen za organizaciju poslova na terenu.

Iako primarna zdravstvena skrb nije u nadležnosti gradova, Grad Dubrovnik kontinuirano ulaže i pomaže rad zdravstvenih ustanova na svom području te tako osigurava zdravstveni nadstandard svojim građanima. Podsjetimo, Grad Dubrovnik je za ovu godinu ponovno sklopio i ugovor s Domom zdravlja Dubrovnik za rad ambulante na otoku Koločepu, za što je u gradskom proračunu osigurano dodatnih 138.000,00 kuna.

Usvojen Program javnih potreba u športu

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na svojoj 8. sjednici, održanoj 26. siječnja 2022. godine, donijelo je Program javnih potreba u športu Grada Dubrovnika za 2022. godinu. Ovogodišnjim Programom iz gradskog proračuna osigurano je 13.306.400,00 kuna, dva milijuna kuna više nego 2021. godine. 

Sredstvima se osigurava sufinanciranje redovne djelatnosti dubrovačkih sportskih klubova, a primarno su usmjerena za plaće trenera mlađih uzrasta, stipendiranje mladih talentiranih sportaša i školovanje trenera. Osnova za razvoj sporta, posebno mlađih uzrasnih kategorija, je kvalitetan trenerski kadar, navodi se, a to podrazumijeva podupiranje mladih, perspektivnih i motiviranih trenera u školovanju i daljnjem stručnom usavršavanju. Uz stručni radi, osnovni programski ciljevi dubrovačkog sporta u 2022. jesu ulaganje u razvoj mladih sportaša i poticanje uključivanja u sport što većeg broja djece, mladih, ali i građana.

Pored sredstava iz Program javnih potreba, iz gradskog proračuna izdvajaju i znatna dodatna sredstva za razvoj dubrovačkog sporta. Kroz program Javne ustanove Športski objekti Dubrovnik osiguravaju se dostatna sredstva kako bi svi korisnici sportskih objekata imali besplatne termine za treninge i natjecanja.

Po prvi put se i kao zasebna proračunska stavka izdvajaju sredstva za javne potrebe sportaša s invaliditetom.  

Dubrovačka specifičnost je i sufinanciranje sportskih priredbi od značaja za Grad Dubrovnik kroz posebnu proračunsku stavku koja se alimentira iz prihoda od boravišne pristojbe. Pravilna orijentacija Grada Dubrovnika na organiziranje sportskih manifestacija srednje razine potvrdila se i kroz provedbu projekta Brand EU, kojom se Grad Dubrovnik dodatno brendirao kao sportska destinacija.

Održan inicijalni sastanak akcijskog tima za rješavanje problematike infrastrukturnog objekta na Lopudu

Prvi sastanak akcijskog tima za rješavanje problematike infrastrukturnog objekta na Lopudu održan je danas u prostorijama Grada Dubrovnika. U radu tima sudjeluju stručnjaci iz obje institucije, čija je glavna zadaća izrada konkretnog prijedloga koji bi predstavljao optimalno rješenje na zadovoljstvo svih zainteresiranih strana. Ispred lokalne zajednice otoka Lopuda, u rad skupine imenovan je predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Lopud Martin Cervelin koji nije nazočio današnjem inicijalnom sastanku.

Sudionici sastanka osvrnuli su se na ranije utvrđenu problematiku, nakon čega je utvrđen način rada akcijskog tima te dinamika aktivnosti. Sljedeći sastanak održat će se na samoj lokaciji na Lopudu, usuglašeno je, uz sudjelovanje predstavnika Mjesnog odbora Lopud i lokalnog stanovništva. Nakon toga započet će se s razradom potencijalnih intervencija na stupu, u okviru infrastrukturnih mogućnosti i zakonskih okvira.

U ime Grada Dubrovnika, članovi tima su Zdenko Medović, pročelnik Upravnog odjela za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, Božo Benić, pročelnik Upravnog odjela za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša, Matilda Krile Prkoča, službenica ovlaštena za privremeno obavljanje poslova radnog mjesta pročelnice Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu i Ivana Brnin, pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika.

Ispred tvrtke Odašiljači i veze d.o.o. u radu tima sudjeluju Milan Gjuranić, savjetnik Uprave OIV-a za materijalno-financijske i opće poslove, Ivana Ferić Volarević, rukovoditeljica Odjela za održavanje u Sektoru za infrastrukturu OIV-a, Bruno Cigrovski, rukovoditelj Odjela za radijske mreže u Sektoru za razvoj radijskih i prijenosnih mreža i odvjetnik Maro Konjuh.

Podsjetimo, formiranje akcijskog tima dogovoreno je 26. siječnja 2022. godine na sastanku gradonačelnika Mata Frankovića i predsjednika Uprave OIV-a Mate Botice  kako bi se pronašlo rješenje kojim bi se na prihvatljiv način osigurala dovoljna razina kvalitete hrvatskih radio i TV signala te dostupnost Interneta, uvažavajući stavove stanovnika lokalne zajednice.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here