Kao dodatak prehrani, uzimanje folne kiseline savjetuje se već i prilikom planiranja trudnoće, kako bi je u trenutku začeća u organizmu bilo dovoljno.

Izvan planiranja trudnoće i same trudnoće uz zdravu i reguliranu prehranu ljudi unose dovoljno folne kiseline prehranom, no u trudnoći potreba za njom se povećava pa se savjetuje uzimanje folne kiseline u obliku dodataka prehrani.

Folna kiselina jedan od 8 oblika vitamina B poznatiji kao vitamin B9 i ona je vodotopiva, što znači da će tijelo njen višak izbaciti mokrenjem pa nije moguće da dođe do predoziranja. Treba napomenuti kako tijelo ne može samo proizvesti ovaj vitamin. Izvan trudnoće folna kiselina je zaslužna za hranjenje noktiju, kose i kože, no folna kiselina održava zdravima i našu jetru, mozak, kao i cijeli živčani sustav. Potreba za folnom kiselinom najveća je u prvih 12 tjedana trudnoće kako bi se fetus pravilno razvijao.

Koje probleme može uzrokovati nedostatak folne kiseline?

Nedostatak folne kiseline povećava rizike za prijevremeni porod, pa samim time nosi sa sobom i sve rizike koji se povezuju uz prerano rođenje djeteta. Unosom dovoljno folne kiseline smanjuje se rizik za oštećenje živčanog sustava novorođenčeta za 50 do 80%.

Isto tako, nedostatak folne kiseline prije začeća i unutar prvih 12 tjedana trudnoće može dovesti do oštećenja neuralne cijevi kod fetusa pa može doći do nekih od deformacija kao što su rascjep kralježnice, nerazvijen mozak, rascjep usne i/ili nepca ili razvoj srčanih mana kod bebe.

Koliko folne kiseline trebam unositi u trudnoći?

U prva 3 mjeseca trudnoće (ali i prije!) preporuka je svakodnevno unositi barem 400 mikrograma folne kiseline. Treba uzeti u obzir da istraživanja pokazuju kako se u prosjeku prehranom unese samo oko 250 mikrograma folne kiseline dnevno. Druga vrlo bitna stvar prilikom uzimanja folne kiseline je obratiti pažnju i na omjere vitamina koje unosite jer ako se dodatno uzima samo folna kiselina može doći do neravnoteže ukupnog unosa B vitamina i do slabije razgradnje i iskoristivosti folne kiseline pa se zato preporučuju prenatalni vitamini koji u sebi sadrže sve vitamine i minerale koje su u trudnoći potrebni.

Folna kiselina u svakodnevnoj prehrani

Jeste li znali da u vašoj svakodnevnoj prehrani postoji pregršt namirnica koje su bogate folnom kiselinom? Namirnice kao što su zeleno lisnato povrće, mahunarke, brokula, soja, jaja, meso, riba, mliječni proizvodi, avokado, šparoge, teleća jetra, žitarice cjelovitog zrna i orašasti plodovi su bogate vitaminom B9, no važno je obratiti pažnju na samu pripremu namirnica. Vitamin B9 osjetljiv je na svjetlost, temperaturu, zrak i vodu pa količina folne kiseline u namirnicama opada sa dužom termičkom obradom, pa čak i samim pranjem namirnice i dužim stajanjem u hladnjaku prije pripreme. I za kraj još jedna zanimljivost vezana za folnu kiselinu – duže izlaganje suncu također može dovesti do pada folne kiseline u tijelu!

Izvor: Folna kiselina

maminkutak.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here