Na današnjoj konferenciji za medije koja je bila organizirana povodom uspostave direktne zračne linije između Dubrovnika i New Yorka od strane američke zrakoplovne tvrtke Delta Airlinesa, direktor Zračne luke Dubrovnik, Frano Luetić pojasnio je zašto se splitska i dubrovačka zračna luka ne mogu uspoređivati. Jedno od objašnjenja je i to kako splitsko područje ima puno više ponude u smislu kapaciteta ležajeva te kako toj županiji gravitira puno veće područje kao što su Hercegovina, dalmatinski otoci pa i Bosna.

-Moram kazati kako otkazivanja u Zračnoj luci Dubrovnik nema, ali odgađanja ima. Svaki dan imamo sve više letova. Što se tiče usporedbe sa splitskom zračnom lukom, ona nije mjerodavna iz razloga što Splitsko – dalmatinska županija broji oko pola milijuna stanovnika. Područje gravitacije u Zračnu luku Split je i područje Hercegovine pa čak i dio Bosne, svi srednjodalmatinski otoci i područje do Ploča, nekada čak zahvaća i dio naše županije, dio Korčule i Lastova. Međugorje je nekada isključivo gravitiralo prema Zračnoj luci Dubrovnik, a sada gravitira prema Zračnoj luci Split zbog toga što postoji autocesta do Međugorja i vrlo je lako pristupiti za razliku od Dubrovnika gdje treba pričekati da se otvori most, kada se otvori most situacija će biti puno bolja – kazao je direktor Zračne luke Dubrovnik Frano Luetić.

Luetić je još rekao kako dubrovačka zračna luka teži elitnom turizmu te kako smo najbolji u pogledu “business” letova.

-Nije slučajno da su Delta Airlines i United Airlines odabrale Dubrovnik, a zašto nisu Split? Odabrali su Dubrovnik jer je za njim i prije bilo više interesa od ostalih destinacija. Već 30 godina u Dubrovačko – neretvanskoj županiji se nije išlo na masovnost. Moram naglasiti kako u zračnom prijevozu postoje linijski prijevoznici komercijalne prirode i tzv. tradicionalni prijevoznici, zatim postoje niskotarifni prijevoznici te charteri i „buisness” letovi. Dubrovnik je najjači po „business” letovima u RH – izjavio je Luetić.

Naveo je i koji bi bio idealni omjer za dubrovačku zračnu luku.

-Što se tiče niskotarifni letova, tu je Split iznad nas zbog toga što imaju puno veći kapacitet ležaja na splitskom području u odnosu na Dubrovnik. Mi ne možemo raditi masovni turizam, naša orijentacija ubuduće će biti elitni turizam, iako nismo nikoga odbili niti Ryanair, ni Easy Jet svi će oni doći, ali u mjeri i granici. Mjera koja bi bila idealna je oko 30 posto niskotarifnih prijevoznika, a oko 60 posto tradicionalnih prijevoznika – kazao je Luetić.

-Što se tiče popunjenosti zrakoplova, ja ih ne mogu popuniti kao ni nitko u Zračnoj luci, mi možemo poraditi na marketingu da dovedemo što više linija, a tko će popuniti zrakoplov to zavisi od turističkih djelatnika i turoperatora – zaključio je Luetić.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here