Tijekom uskrsnih praznika u Gimnaziji Dubrovnik održana je prva problemska radionica Istraži-dokaži-objavi. Na radionici je sudjelovalo 26 učenika pod vodstvom nastavnica Maje Sambrailo, Mares Golubović, Andree Sebastijan i Lucijane Pendo.

ZAŠTO PROBLEMSKO UČENJE?

Radionicu su osmislile voditeljice radionice kako bi učenicima omogućile iskustvo vođenog problemskog učenja koje prelazi okvire nastavnog programa. Riječ je o rješavanju ‘problema’ čije je rješenje višeznačno, a zahtijeva istraživanje, analiziranje i dokazivanje.

Zamisao je voditeljica da učenici primjene osnovne principe znanstvenog istraživanja i metodologije u svakodnevnoj/stvarnoj situaciji, brane i iznose svoje argumente i stavove te da povežu ishode nastavnih predmeta Biologije, Fizike i Hrvatskog jezika te međupredmetnih kurikula Učiti kako učiti, Osobni razvoj i Poduzetništvo.

TIJEK RADIONICE

Učenicima je prvi dan radionice predstavljena izmišljena građanska parnica Nevenka Citrus protiv Ivane Kostić u kojoj gđa Citrus tuži gđu Kostić jer je automobilom oštetila njezin štand s mandarinima.

Učenici su podijeljeni u skupine koje predstavljaju tužiteljstvo i obranu. Dobili su dokazne materijale te su naredna dva dana proveli u istraživanju i pripremi slučaja koristeći se znanjima iz biologije i fizike, a i svakodnevnog života.

Izdvojena je i posebna skupina učenika koji su dobili ulogu novinara koji su iz dana u dan pratili pripremu, i u konačnici suđenje (njihove članke, Instagram i video možete vidjeti na mrežnoj stranici).

Simulacija suđenja Ivani Kostić održana je zadnji dan radionice. Obje skupine učenika iznijele su čvrste dokaze i argumentirane stavove tako da je porota u sastavu nastavnika Đura Capora, Vlaha Zlošila, Mare Vlašić, Anđele Džamarije, Ane Pavlićević i Ane Matić stavljena pred težak zadatak.

Ipak, optužena Ivana Kostić proglašena je krivom te joj je izrečena primjerena kazna. Učenici su tijekom radionice pokazali visoku zainteresiranost za istraživački i kreativni rad, suradničko učenje, a na simulaciji suđenja pokazali su zavidne vještine javnog izlaganja, argumentiranja i pobijanja suparničke ekipe. Osim toga, učenici, a i nastavnici tijekom radionice dobro su se zabavili i zasigurno naučili nešto novo.

Ova radionica primjer je inovativnog pristupa obrazovanju, koje je višestruko korisno, ali i zabavno za učenike, ali i za profesore.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here