Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora pozivaju na otvorenje izložbe Lava Paripovića CMYK u subotu 26. veljače 2022. u 19 sati u Galeriji Flora. Izložba se može pogledati do 06. ožujka, svaki dan od 10 do 13 te od 17 do 20 sati.

CMYK

“Živimo u vremenu u kojem dominira komunikacija slikom odnosno bojama. Koji su procesi koji stoje iza naše svakodnevne percepcije boja? Točnije, koje su to sve boje koje zaprimamo kroz konzumaciju različitih vrsta vizualnih medija? Naziv rada „CMYK” umjetnika Lava Paripovića predstavlja skraćenicu za oznaku boja na engleskom jeziku: cyan (cijan, plava), magenta (magenta, purpurna), yellow (žuta), key (crna).

Naziv se primarno koristi u kontekstu subtraktivnog modela miješanja boja u tiskarstvu. Ovakv.a vrsta višebojnog tiska pomoću četiri boje omogućava da ostvarimo kvalitetnu kolor reprodukciju fotografija, ilustracija i tekstova u velikom rasponu boja. Koristi se za tisak brošura, knjiga, kataloga, letaka, časopisa.

No polazišnu točku ovog umjetničkog eksperimenta Lav nalazi u svojem inicijalnom umjetničkom mediju – slikarstvu. Koristeći četiri spomenute boje, on ih u lazurnim slojevima nanosi jedne preko drugih na zid, sve do zasićene plave. Proces oslikavanja zida bilježi fotografiranjem, te potom montiranjem u stop-motion video.

Što se događa kada se boje prvotno namijenjene korištenju u tiskarskom mediju primijene u elektroničkom mediju?

Projekcijom stop animacije na zid naše oko sada percipira RGB sustav miješanja boja. RGB (red, green, blue) ili aditivno miješanje boja se temelji na crvenoj, plavoj i zelenoj zraci svjetlosti koje svojim različitim preklapanjima stvaraju određeni raspon ili spektar boja. Na primjer, miješanjem crvene i zelene svjetlosti dobiva se žuta svjetlost ili miješanjem plave i crvene dobiva se purpurna svjetlost. Miješanjem svih triju snopova svjetlosti, na crnoj podlozi, dobiva se totalna aditivna sinteza ili bijela svjetlost. Ovaj princip miješanja boja se koristi kod televizora, monitora, fotoaparata, skenera, odnosno svugdje gdje se za bojenje koristi svjetlost.

Korištenjem tri različita umjetnička medija – slikarskom intervencijom na zidu galerije, printanjem skale boja na fotografije, te videom u loop-u umjetnik nastoji intermedijski secirati slikarsku izradu – „CMYK” je prvi rad iz serije zamišljene kao studija boja u pokretu. U planu su radovi „Akromatske kretnje”, „RGB (red, blue, green)” te „Ritam linije”. Izlaganjem i usporedbom dobivenih rezultata možemo vidjeti kako različiti mediji reagiraju na istu boju, čime ovaj umjetnički eksperiment ostvaruje i svoj znanstveni potencijal.

Prema riječima umjetnika, tijekom cijelog njegovog formalnog obrazovanja studiji boja pristupalo se najčešće iz teorijske perspektive. Iz toga proizlazi potreba da se ovom fenomenu pristupi vizualnom komparativnom analizom u praksi i time istakne važnost osobnog iskustva usporedbe. Posjetitelji izložbe pozvani su da se uključe u eksperiment poimanja boje i sami prouče kako „CMYK“ djeluje kroz RGB sustav, kroz print i u stvarnom prostoru uz pomoć svjetlosti”, zapisala je Tena Bakšaj.

O Lavu Paripoviću

Lav Paripović rođen je 1989. godine u Zagrebu. Godine 2009. završava Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu, te iste godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. 2015. diplomira slikarstvo s pohvalom cum laude u klasi Zoltana Novaka. 2017. završava stručno usavršavanje u slikarni (scenska proizvodnja) HNK-a u Zagrebu. Prima nekoliko pohvala i nagrada za rad od kojih možemo izdvojiti: 2016. HDLU nagrada za mladog umjetnika, 2015. pohvala stručnog žirija za rad na 3. bijenalu slikarstva i 2020. pohvala stručnog žirija za rad na Salonu mladih. Aktivno djeluje na području urbanih intervencija. Od 2021. radi kao asistent na slikarskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here