Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave donijela je 31. kolovoza rješenje kojim se kao neosnovana odbija žalba tvrtke Geotehnika d.o.o. iz Selca na natječaj za projektiranje i izgradnju Centra za gospodarenje otpadom Lučino razdolje. Navedena tvrtka smatrala je da su neopravdano sniženi uvjeti tehničke i stručne sposobnosti izvođača, no ocijenjeno je da oni sukladni odredbama Zakona o javnoj nabavi.

Podsjetimo, Agencija za gospodarenjem otpadom d.o.o., objavila je 19. kolovoza 2021., poziv za nadmetanje zajedno s dokumentacijom za projektiranje i izvođenje radova izgradnje centra za gospodarenje otpadom Lučino razdolje, pri čemu je kriterij odabira određen kao ekonomski najbolja ponuda koja se određuje na temelju: cijene ponude (80 bodova) i specifičnog iskustva stručnjaka (20 bodova). Potom je, 29. srpnja tvrtka Geotehnika d.o.o. iz Selca, izjavila je žalbu na sadržaj dokumentacije putem koje je osporavala zakonitost dijela dokumentacije o javnoj nabavi. Konkretno, Geotehnika je u svojoj žalbi tvrdila da su u dokumentaciji natječaja neopravdano sniženi uvjeti tehničke i stručne sposobnosti, čime je otvoren put za prijavu nedovoljno stručnih i kapacitiranih izvođača, o čemu više možete pročitati ovdje.

Agencija za gospodarenje otpadom tijekom postupka osporavala je osnovanost žalbe, navodeći da je zahtjev za odgovarajućom referencom iz prije izvršenih ugovora na izgradnji infrastrukturnih i/ili složenih građevina u skladu sa odredbma zakon te da takav zahtjev predstavlja minimalnu sposobnost gospodarskih subjekata te predložila da se žalba odbije kao neosnovana.

Ispitujući osnovanost žalbe komisija je izvršila uvid u dokumentacije o nabavi te utvrdila da je naručitelj propisao da gospodarski subjekt mora, kroz popis izvršenih radova i potvrde druge ugovorne strane, dokazati da je u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom deset godina koje prethode toj godini uspješno izveo radove iste ili slične predmetu nabave, odnosno da je izvršio minimalno tri rada na izgradnji infrastrukturnih i/složenih građevina, te ocijenila da su sporni uvjeti tehničke i stručne sposobnosti, što je bio i sukus žalbe tvrtke Geotehnika sukladni odredbama Zakona o javnoj nabavi.

“Prvenstveno, uvjet tehničke i stručne sposobnosti je po ocjeni ovog tijela razmjeran predmetu nabave s obzirom na to da naručitelj u sklopu postupka javne nabave radova, procijenjene vrijednosti 246.542.806,80 kuna bez PDV-a, traži dokaz o izvođenju radova čija pojedinačna vrijednost nije viša od procijenjene vrijednosti predmeta nabave. Nadalje, uvjet tehničke i stručne sposobnosti je i vezan za predmet nabave s obzirom na to da naručitelj traži dokaz o izvedenim radovima na izgradnji infrastrukturnih i/ili složenih građevina, a centar za gospodarenje otpadom je nedvojbeno složeni infrastrukturni objekt gospodarenja otpadom, pa se referentni radovi mogu smatrati sličnim predmetu nabave”, navedeno je u obrazloženju.

U rješenje je istaknuto da Agencija za gospodarenje otpadom prilikom određivanja uvjeta tehničke i stručne sposobnosti u pogledu referenci iz prijašnjih ugovora, pa tako i prilikom određivanja koje će referentne radove prihvatiti kao slične predmetu nabave ima obvezu poštivanja načela tržišnog natjecanja te provođenje postupka koji omogućava učinkovitu javnu nabavu, ekonomično i svrhovito trošenje javnih sredstava. Prema ocjeni DKOM-a naručitelj je sporni uvjet propisao u skladu sa spomenutim načelima s obzirom na to da omogućava podnošenje ponuda većem broju gospodarskih subjekata, koji imaju iskustvo na izgradnji infrastrukturnih i/ili složenih građevina.

U rješenju je istaknuto da Geotehnika nije priložila dokaza da je naručitelja propisao dokumentaciju suprotno odredbama Zakona o javnoj nabavi, već da navode da je naručitelj trebao kriterij za odabir gospodarskog subjekta uskladiti s predmetom nabave, što je i učinio.

Također se navodi, da u spornim uvjetima tehničke i stručne sposobnosti nije propisan kriterij za odabir gospodarskog subjekta, već kriterij za odabir ponude po kojoj će se dodatno vrednovati specifično iskustvo stručnjaka, da te iz zakon ne proizlazi da naručitelj mora kriterij za odabir gospodarskog subjekta, u pogledu relevantnog iskustva uskladiti s iskustvom stručnjaka koje je propisano kao kriterij za odabir ponude.

“U odnosu na navode žalitelja da naručitelj nije poštovao načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije i načelo transparentnosti ističe se da su isti po ocjeni ovog tijela paušalni i nedokazani, stoga ovo tijelo nije utvrdilo nepravilnosti u tom dijelu. Slijedom svega navedenoga žalbeni navodi su u cijelosti ocijenjeni kao neosnovani”, zaključili su iz DKOM-a, te dodali kako nisu utvrđene niti osobite povrede postupka javne nabave.

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u rok od 30 dana od isteka osmog dana od dana objave rješenja može pokrenuti upravni spor.

FOTO: Ilustracija

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here