Povodom obilježavanja Dana medijske pismenosti, prof. dr. sc. Danijel Labaš, izvanredni profesor na Odsjeku za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, u petak 29. travnja u Saloči od zrcala održao je predavanje na temu “Izazovi digitalnog okruženja: Djeca medija – od ideja do projekata medijske pismenosti”. 

Izazovi digitalnog okruženja započinju u trenutku djetetova rođenja gdje su ona u ranoj dobi suočena s različitim tehnološkim, pametnim uređajima. Profesor Labaš naglasio je kako su upravo prve tri godine najbitnije u životu djeteta jer se u tom razdoblju najbrže razvijaju. Kako odrastaju, djeca se suočavaju s izazovima koji pred njih stavlja moderna tehnologija: nomofobija, fomofobija, cyberbullying, sexting, sextortion, društvene mreže poput TikToka, WhatsAppa, Snapchata i sl. 

-Drugo istraživanje koje je radila Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba je pokazala da 50% djece dok im mi predajemo na nastavi, dok govorimo, ili na fakultetu ili u osnovnoj školi zapravo nešto pretražuje. Pedeset posto nije na nastavi jer su oni u drugom svijetu, to je realna činjenica. O tom tzv. multitaskingu zaboravimo, višezadaćnost je nemoguća. Ne možete se istodobno dopisivati s prijateljima na WhatsAppu, gledati nekakav YouTube isječak, neki video koji vas zanima ili vam je netko poslao, pratiti notifikaciju iz obavijesti koja vam je došla i pratiti nastavu. To je nemoguće. – izjavio je Labaš. 

O utjecaju medija na djecu, Labaš je istaknuo: “Sama djeca nam kažu da provode i do osam sati dnevno uz različite medije. Profesorica Mandarić je provela jedno istraživanje koje je vrlo zanimljivo. Do srednje škole, otprilike, djeca tijekom osnovnoškolskog obrazovanja provedu 11 000 sati u školi i u školskim aktivnostima, 15 000 sati uz medije. Tko je odgojitelj, škola ili mediji?”

U drugom dijelom predavanju, Labaš je istaknuo važnost projekta “Djeca medija” (www.djecamedija.org) Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu čiji je cilj i svrha sustavna edukacija o medijima, prvenstveno onima u Hrvatskoj te poticanje razvoja osviještenih korisnika koji s razumijevanjem i kritičkim odmakom konzumiraju medijske sadržaje koje sami odabiru. Cijeli projekt započeo je upravo u Dubrovniku, stvaranjem Komunikološke škole u suradnji s Maticom hrvatskom.  Do sada je održano više od 1250 radionica, a pokrenut je i UHO (Utočište Hrabrih Online), gdje se dijele iskustva i savjeti cyberbullyinga

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here