Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture oglasilo se o slučaju pomorca iz okolice Dubrovnika, kojemu je Lučka kapetanija Dubrovnik, nakon uspješnog završetka Posebnog programa obrazovanja pomoraca na Sveučilištu u Dubrovniku, odbila pristup završnom ispitu uz obrazloženje da njegovo srednjoškolsko obrazovanje nije odgovarajućeg smjera, piše portal Pomorac.hr.

Podsjetimo, Lučka kapetanija Dubrovnik, koja je pomorcu još 2011. godine odobrila ukrcaj u svojstvu vježbenika stroja te tijekom godina izdala niz propisanih svjedodžbi o osposobljenosti i konačno potvrdu o plovidbenoj službi, odbila je pomorcu pristup završnom ispitu nakon što je uspješno završio Posebni program obrazovanja pomoraca (PPOP) na Sveučilištu u Dubrovniku u svrhu stjecanja Svjedodžbe o osposobljenosti za drugoga časnika stroja na brodu sa strojem porivne snage od 3000 kW ili jačim. Za to je Sveučilištu u Dubrovniku platio 65 tisuća kuna (8.675 eura), uz dodatne troškove koji su uplaćeni u državni proračun, te što je još važnije – utrošio dva svoja godišnja odmora u trajanju od šest mjeseci na pohađanje Programa

Kako je zbog očitih sustavnih i višegodišnjih propusta nadležnih institucija pomorcu, a time i njegovoj obitelji, direktno ugrožena egzistencija, novinari portala Pomorac.hr uputili su upite Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kao i nadležnim službama Sveučilišta u Dubrovniku.

Zanimalo ih je tko je odgovoran za ovaj propust, kako je moguće da je pomorcu s neodgovarajućom srednjoškolskom svjedožbom još prije 11 godina odobren ukrcaj i tijekom godina omogućeno stjecanje svih potrebnih svjedodžbi o osposobljenosti, kao i je li proveden inspekcijski nadzor te dovodi li ovaj i slični slučajevi u pitanje valjanost dokumenata i uvjerenja izdanih od strane Lučkih kapetanija u Hrvatskoj. Također, upitali su Ministarstvo koje rješenje predlaže, s obzirom da je pomorac godinama uspješno i odgovorno obavljao svoj posao, a sad mu zbog sustavnog propusta prijeti gubitak posla i svih dosad stečenih certifikata.

“Ministarstvo [mora, prometa i infrastrukture] upoznato je sa navedenim slučajem. Na saznanje o postojanju ovog slučaju, provedena je detaljna analiza kojom je utvrđeno da se radi o pojedinačnim slučajevima vođenim unutar sustava lučkih kapetanija, koji ne dovode u pitanje cjelokupni sustav stjecanja svjedodžbi o osposobljenosti u skladu s odredbama STCW Konvencije.

Sva daljnja postupanja u odnosu na navedenu problematiku provode se u skladu sa odredbama Pomorskog zakonika („Narodne novine br. 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15, 17/19) i Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine br. 47/09, 110/21)”, kratko su odgovorili iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Cijeli slučaj kratko je za Novi list komentirao i glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan, kazavši kako je Sindikat već duže vrijeme upoznat s cijelom situacijom te kako je potrebno naći odgovarajuće rješenje koje neće ići na štetu pomorca.

“Očito je da je riječ o čitavom nizu propusta u sustavu, ali čovjek je svojim dugogodišnjim radom pokazao da mu se, ako ništa drugo, mora omogućiti da položi potrebne kvalifikacije i da mu se nakon toga omogući i polaganje ispita prema PPOP-u. Ne smije se dogoditi da pomorac zbog tuđih propusta ostane bez posla i egzistencije za sebe i svoju obitelj”, rekao je Melvan.

Više pročitajte ovdje.

FOTO: Ilustracija

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here