U palači Sponza u Dubrovniku će se u utorak, 19. 4. 2022. u 19 sati otvoriti izložba akademskog kipara Josipa Ivešića pod nazivom „Rebra“. Riječ je o 46 skulptura u drvu koje su nastale od 2017. do 2021. godine. Izložba se realizira u suradnji Državnog arhiva u Dubrovniku, Sveučilišta u Mostaru i Sveučilišne galerije u Mostaru. Autor je izložbu posvetio 750. obljetnici dubrovačkog Statuta koja se obilježava ove godine.

Kustos izložbe i selektor radova je povjesničar umjetnosti Vladimir Filipović.

U predgovoru katalogu, povjesničar umjetnosti Marin Ivanović navodi kako moderna skulptura u Hercegovini počiva na radu kipara Nikole Njirića, rođenog Dubrovčanina koji je u Mostar donio profesionalizam zagrebačke Akademije, a Josipa Ivešića ističe kao najmlađeg predstavnika te kiparske tradicije, objašnjavajući njihove sličnosti i razlike: „Njirić je respekt prema materijalu iskazivao na način da je iz njega izvlačio inherentne oblike – sve je radio iz jednog komada drveta, pratio je godove i prethodne forme debla, monumentalnost je postizao masivnošću. Ivešićeva estetika sasvim je različita – on vješto kombinira mnogo manjih i oblikovno različitih formi u veće cjeline, poništava biološki rast debla i iz njega izvlači estetske kvalitete svijetlo-tamnih poprečnih presjeka te ih spreže u nove forme, a adiciju koristi kao ključan postupak za perspektivno-prostornu percepciju, slažući tijela jedna na druga i radikalno mijenjajući njihove omjere kako bi stvorio iluziju njihovih veličina. Eklatantni primjer za to je skulptura „Zabranjeno voće“ koja kombinira dva radikalno drugačija pristupa istome materijalu – geometrijsku pravilnost ravnih letvica kvadratnog presjeka koje su postavljene pod pravim kutovima s organički isprepletenim drvenim viticama, kao i skulptura „Razvijanje“ kod koje puno manjih elemenata zajedno gradi zatvorenu centripetalnu formu. Primjeri za navedene tvrdnje su i skulpture „Posuda za vodu“ koja grubim tretmanom i stamenom jednostavnošću ostvaruje dojam izrazite monumentalnosti, iako je riječ o dimenzijama malenoj kiparskoj metafori, te konačno „Zvuk Borka“, čija elegancija i hinjena nestabilnost skrivaju impozantnu visinu od preko dva metra.“

Josip Ivešić je rođen 1995. godine u Žepču. Srednju školu u KŠC Don Bosco završio je 2013. godine te je upisao Akademiju likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru u Širokom Brijegu. Diplomirao je 2018. godine u klasi prof. Stjepana Skoke i stekao zvanje magistra kiparstva i profesora likovne kulture. Sudjelovao je na šest likovnih kolonija od kojih se ističe likovna kolonija „Posuški kamendani“ u Posušju 2014. i 2015. godine na kojoj je izradio dva javna djela u kamenu: „Duša i tijelo u sutonu“ i „Akt“. Samostalno je izlagao u Franjevačkoj galeriji u Širokom Brijegu 2020. godine, u Kninskom muzeju 2020. godine, galeriji Vrba 2021. godine, palači Sponza u Dubrovniku 2022. godine te je sudjelovao na tridesetak skupnih izložbi. Dobitnik je Rektorove nagrade 2018. godine, nagrade „Privatno i Javno“ 2019. godine te nagrade na West Herzegovina Festu 2019. godine. U Međugorju je 2022. godine postavio javnu skulpturu „Ruke“ u tehnici aluminija, visine četiri metra. Radi na ALU u Širokom Brijegu u radionicama stakla i metala.

Izložba je u palači Sponza otvorena za razgledavanje svakog dana od 9 do 15 sati do 2. svibnja.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here