6. Forum obiteljskog smještaja (FOS) koji se u organizaciji Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske gospodarske komore održava u Pazinu, tradicionalno je okupio domaće privatne iznajmljivače koji drže gotovo 60 posto svih turističkih ležajeva u zemlji. Ove su godine ostvarili oko 32 milijuna noćenja, odnosno gotovo 40 posto od ukupnih 82,7 milijuna noćenja ostvarenih u Hrvatskoj do konca listopada, a na FOS-u već pripremaju teren za novu uspješnu sezonu.

Jasna Jaklin Majetić, predsjednica HGK ŽK Pula, istaknula je da obiteljski smještaj slijedi trendove visoke kvalitete u turizmu, baš kao i drugi dionici u turističkom sektoru. „Na taj način predstavnici obiteljskog smještaja kreiraju turistički proizvod i omogućuju svojim gostima da uživaju u proizvodima lokalnih proizvođača, a sve to zajedno veliki je potencijal za razvoj poduzetništva. Prvi kontakt gosti ostvaruju upravo s vama, koji im dajete prve informacije o destinaciji, aktivnostima i doživljajima“, poručila je Jaklin Majetić sudionicima Foruma, i pozvala da pri preporuci hrane i drugih proizvode svojim gostima, obrate pažnju na  nositelje oznake “Hrvatska kvaliteta” i „Izvorno hrvatsko“ jer je riječ o visokokvalitetnim proizvodima s kojima će i turisti biti zadovoljni.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kazao je kako je Hrvatska i ove godine zadržala poziciju vodeće i najsigurnije turističke destinacije Mediterana, čemu je snažan doprinos dao segment obiteljskog smještaja.

„Posebno nas veseli činjenica da sve više pružatelja usluga u domaćinstvu dodatno profesionalizira svoje usluge te, uz unapređenje kvalitete smještajne ponude i autohtone sadržaje, stavlja sigurnost gosta na prvo mjesto. Više od 9000 pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu prepoznalo je važnost primjene epidemioloških protokola te se priključilo projektu Ministarstva turizma i sporta Safe stay in Croatia“, istaknula je ravnateljica Uprave Ministarstva za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Monika Udovičić.

HTZ je u partnerstvu s Novim listom dodijelila i nagrade za najbolje hrvatske privatne iznajmljivače „Najiznajmljivači 2021“. Najboljom vilom proglašena je Villa Adrian iz Dubrovnika, najboljom kućom Casa mille olivi iz Buzeta, a najboljim apartmanom Apartmani Rubinić iz Turnja. Pregledom finalista iskristalizirala se i potreba za dodatnim nagradama pa je tako najbolja kuća u kontekstu poštivanja ekologije proglašena Divjake Log Home – Kraljica šume iz Gorskog kotara, a Villa Festina Lente s otoka Krka najbolja kuća u kontekstu poštivanja baštine.

U sklopu FOS-a, održat će se i panel rasprava o budućnosti obiteljskog smještaja. Tim je povodom Udovičić naglasila kako je cilj Ministarstva preobrazba turističkog sustava, koji s jedne strane mora povezivati dionike u turizmu u želji za stvaranjem dodane vrijednosti kompletne turističke destinacije, a s druge treba uzimati u obzir individualnost naših proizvoda i njihovog potencijala za privlačenje različitih tržišnih segmenata. „Zajedničkim naporima obiteljski smještaj trebamo učiniti međunarodno prepoznatljivim i poželjnim turističkim proizvodom, koji je maksimalno usuglašen s načelima zelenog turizma i namijenjen ciljanim tržišnim nišama tijekom cijele godine“, smatra Udovičić.

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina naglasila je kako ne moraju svi imati luksuzne ville i velika imanja, ali se moraju odlučiti u kojem smjeru će se specijalizirati i pozicionirati na tržištu. „Gosti danas lako mogu doći do ponude koja ih interesira i odmah filtriraju kriterije prema svojim željama i potrebama. Već postoje i platforme koje se tagiraju prema određenoj specifičnoj ponudi, a i same udruge su počele u interesu  svojih manifestacija nuditi odgovarajući smještaj na svojim stranicama i forumima. S obzirom na to, lokalne i regionalne pa čak i nacionalne vlasti, trebale bi usmjeravati specijalizaciju smještaja na svom području u određenom smjeru putem raznih poticaja i subvencija. Paralelno uz to razvijati potrebnu infrastrukturu u istom tom smjeru i promociju destinacije prilagoditi ciljanom tržištu“, rekla je Nimac Klacina pa istaknula da svi moraju međusobno surađivati kako bi se što lakše, kvalitetnije i uspješnije nosili sa izazovima koji ih očekuju.

FOTO: Screenshoot booking.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here