Projekt „Za učenje spremni“ udruga Poseban prijatelj i Visoki jablani koje je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavljen je danas na konferenciji za medije.

Projekt ima za cilj poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti i socijalne adaptacije 50 djece predškolske dobi iz dubrovačkih vrtića s teškoćama u razvoju. Kako bi se smanjio broja odgoda upisa u prvi razred osnovne škole na području Grada Dubrovnika.

U projekt koji bi trebao biti realiziran do kraja kolovoza 2022. biti će uključeni vrtići Pčelica i Palčica te osnovne škole Montovjerna i Lapad s 50 djece, a ciljna skupina su djeca predškolske dobi, od pet do osam godina.

Dženita Lazarević, predsjednica udruge Poseban prijatelj kazala je kako škola treba biti mjesto na kojem se različitosti prihvaćaju.

“Ono što mi smatramo jest da je škola mjesto gdje se razlike bilo koje vrste otklanjaju, mjesto gdje se uči i gdje se prihvaćaju različitosti. Škola mora biti usmjerena na dobrobit djeteta i njegov napredak, a djeci trebaju moderni pristupi učenju i podrška. Za djecu s poteškoćama ne smiju postojati granice niti podjele. Upravo zbog toga zajedno s našim profesoricama s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta odlučili smo napraviti ovakav projekt kroz koji ćemo pratiti napredak te djece iz vrtića u škole”.

Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić zahvalila je svim suradnicima i partnerima, kao i školama i vrtićima, koji su odlučili sudjelovati u ovom značajnom projektu.   

“Sve što se tiče djece, a posebno djece s teškoćama je iznimno važno i zahtjevno. Zadnjih godina se Grad jako trudi napraviti sve što može i što je u skladu sa zakonskim i financijskim mogućnostima kako bi poboljšali status djece s teškoćama i njihovih roditelja te tako im omogućili kvalitetno školovanje i život. Ovaj projekt donosi dodatnu razinu pristupu djeci i pomaganje da se oni što bolje uključe odmah u školovanje te pokazuje koliko je sustavan pristup tim problemima bitan”, rekla je Tepšić te istaknula kako je krajnji cilj izgradnja Centra za pružanje usluga u zajednici. 

Pročelnik Đivo Brčić je naglasio da je Grad Dubrovnik krenuo s novim projektima nakon što je završio prvi četverogodišnji ciklus pomoćnika u nastavi tako da je trenutno angažirano 52 pomoćnika za 57 djece u osnovnim školama grada Dubrovnika te 33 pomoćnika za djecu u našim predškolskim ustanovama, i to 25 pomoćnika u dječjem vrtiću Dubrovnik, odnosno osam pomoćnika u dječjem vrtiću Pčelica. Osim toga, u 2021./2022. godini su osigurana i dva edukatora-rehabilitatora za osnovne škole Lapad i Montovjerna.

“Prošle godine smo u osnovnoj školi Lapad otvorili odjel djelomične integracije i u ovom odjelu imamo pet učenika. To je druga škola kojoj je Grad Dubrovnik osnivač koja ima taj odjel, a želimo da i u drugim školama kada se za to steknu uvjeti imamo takve odjele”, rekao je pročelnik Brčić i izrazio želju da se po uzoru na škole i u vrtićima omoguće odjeli djelomične integracije.  

“Želimo da samo ona djeca koja imaju zaista najtežu dijagnozu budu u školi za djecu s posebnim potrebama, a da sva djeca koja imaju blažu sliku budu uključena u redovan rad dječjih vrtića. Za to je potrebno stvoriti prostorne uvjete i mogućnost trećeg odgojitelja i na tome radimo. Pripremamo sve da od iduće školske godine imamo i odgojno obrazovne skupine u kojima će biti i djeca s teškoćama u razvoju, zajedno sa svojim kolegama, koji će imati mogućnost u datom trenutku prema njihovim potrebama odvojiti se od te skupine i dobiti svu pomoć koja im treba. To je naša obveza. Imamo velikih problema jer su liste čekanja po prvi put, nakon nekoliko godina, duge, ali radimo na tome”, kazao je Brčić.

Na konferenciji su sudjelovale uz spomenute i Silva Capurso, provoditeljica projekta uz Đenitu Lazarević te vanjske suradnice, doc.dr.sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, izv. prof. dr. sc Snježana Sekušak – Galešev i doc. dr. sc. Blaženka Brozović. 

Više o projektu “Za učenje spremni”

U Dubrovniku je više od 500 djece i mladih do 19 godina s teškoćama u razvoju, a osnovnoškolskog uzrasta je 169 djece. Prijelaz iz vrtića u osnovne škole za djecu i roditelje djece s teškoćama nerijetko nije jednostavan, a uobičajeno se polazak u prvi razred odgađa.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH Udrugama Poseban prijatelj i Visoki jablani odobrilo je projekt “Za učenje spremni” koji bi do kraja kolovoza 2022. godine trebao biti realiziran u suradnji s Dječjim vrtićima Dubrovnik (Pčelica i Palčica) i osnovnim školama (Montovjerna i Lapad).

Jedan od ciljeva je i podići razinu javne svijesti, a posebice svijesti odgojnih i obrazovnih djelatnika te članova obitelji djece s teškoćama u razvoju, o metodama potpore djeci s teškoćama u razvoju za uspješno učenje i sudjelovanje u redovnom osnovnoškolskom obrazovanju.

Provođenjem strukturiranog programa poticanja perceptivno-motoričkih sposobnosti i nivoa socijalne adaptacije s najmanje 50 djece od 5 do 8 godina već u vrtićima, želi se podići spremnost djece s teškoćama u razvoju za učenje i integraciju u redovni obrazovni sustav i smanjiti broj odgoda upisa u prvi razred OŠ na području Grada. Projekt će rezultirati većom uspješnosti u školskom učenju kod djece i utjecati na doživljaj vlastite uspješnosti i smanjenje neprilagođenih oblika ponašanja, čime će djeci biti omogućeno uspješno daljnje školovanje. Zajednica će biti unaprjeđena kvalitetnim ranim odgojem i brigom, kvalitetnijim školovanjem djece s teškoćama i sveobuhvatnom podrškom obitelji.

Ciljna skupina su djeca predškolske dobi, od 5 do 8 godina s teškoćama u razvoju.

U projekt će biti uključeni vrtići Pčelica i Palčica te osnovne škole Montovjerna i Lapad s 50 djece. Naime, prema podacima spomenutih vrtića i škola u sustavu je registrirano 53-oje djece s teškoćama. Prema prijavi vrtića i škola u projekt bi se uključilo 65 stručnih suradnika, odgajatelja i nastavnika uz asistenciju profesorica s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu: doc.dr.sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, defektolog, izv.prof.dr.sc Snježana Sekušak – Galešev, psihologinja, doc.dr.sc. Blaženka Brozović, logopedinja.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here