I ovoga petke donosimo pregled aktivnosti i razvojnih projekata Grada Dubrovnik u proteklom tjednom. Nakon provedenog Javnog poziva i nakon što je utvrđena pristigla dokumentacija utvrđeno je kako je 17 podnositelja ostvarilo pravo na stan temeljem modela „Dubrovačke stanogradnje“. Za dodjelu preostalih 26 stanova raspisat će novi Javni poziv, najvjerojatnije u srpnju. Polaganjem vijenaca i paljenjem svijeća odana je počast Omišanima stradalima u Domovinskom ratu. Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić prisustvovala je proteklog tjedna na otvaranju Europskog seniorskog judo kupa Dubrovnik 2022. te na otvorenju 5. Međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu. Grad Dubrovnik objavilo je kako kreće u postupak digitalizacije građevinskih dozvola izdanih od 1979. do 2015. godine. Zamjenica Tepšić susrela se u proteklom tjednu s predstavnicama američke agencije za visoko obrazovanje. Najavljeni su novi radovi na Orlandovu stupu koji bi se trebali odvijati u svibnju. Grad Dubrovnik osigurao je za programe udruga koja skrbe za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju 740 tisuća kuna, dok je potporu dubrovačkih tradicijskih obrata osigurana 1.2 milijuna kuna. Objavljena je natječajna dokumentacija za projekt rekonstrukcije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnik, a objavljen je i Javni poziv za iskaz interesa za sufinanciranje fotonaponskih elektrana obiteljskih kuća. Gradonačelnik Franković boravio je proteklih dana u Miamiju, gdje je sudjelovao na najvećoj svjetskoj konferenciji posvećenoj cruise industriji. Gradonačelnik je održao sastanak i s predsjednicom CLIA-e, a dogovoren je daljnji nastavak suradnje. Dogovorene je kako će CLIA biti savjetodavni partner Gradu prilikom planiranja izgradnje novog cruise terminala u Gružu. U tijeku su i javna savjetovanja vezana uz razinu buke te rad i nadzor ugostiteljskih objekata.  Gradonačelnik se ovoga tjedna sastao s ministricom regionalnog razvoj i fondova EU, Natašom Tramiščak, a na temu EU projekata u Dubrovniku.

“Dubrovačka stanogradnja” – 17 dubrovačkih obitelji ostvarilo pravo na stan

Nakon provedenog Javnog poziva za prikupljanje zahtjeva za davanje u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području Grada Dubrovnika, koji je bio otvoren od 5. veljače do 22. ožujka 2022. godine, Povjerenstvo za administrativnu provjeru pristupilo je javnom otvaranju zaprimljenih zahtjeva. Svi zainteresirani sugrađani mogli su pratiti otvaranje koje se prenosilo uživo.

Nakon što je utvrđena sva pristigla dokumentacija za ukupno 153 zahtjeva Povjerenstvo za administrativnu provjeru detaljno je pregledalo dokumentaciju.

Utvrđeno je kako je 17 podnositelja zahtjeva predalo pravovremeno potpunu i ispravnu dokumentaciju. Uvidom je utvrđeno kako u 71 % zahtjeva podnositelji posjeduju dokumentaciju propisanu ovim javnim pozivom, ali istu nisu priložili u ispravnom obliku, odnosno formi kako je naznačeno u Odluci i Javnom pozivu.

Oni zahtjevi koji su administrativno zadovoljili, njih 17, upućeno je Povjerenstvu za bodovanje koje je sukladno Odluci i javnom pozivu bodovalo navedene zahtjeve.

U informativnoj tablici koju objavljujemo OVDJE i u vezanim dokumentima uz ovu objavu nalazi se popis svih podnositelja zahtjeva, kako onih koji su zadovoljili tako i onih koji nisu zadovoljili administrativnu provjeru. U njoj se može vidjeti koja dokumentacija po pojedinom podnositelju nije podnesena u ispravnom obliku.

Grad Dubrovnik omogućuje uvid u dokumentaciju svim podnositeljima zahtjeva. Podnositelji zahtjeva to pravo ostvaruju prijavom na email adresu dubrovackastanogradnja@dubrovnik.hr  do ponedjeljka, 25. travnja 2022. godine do 16,00 sati te će dobiti termin u kojem mogu osobno doći na uvid svoje dokumentacije. Članovi povjerenstava detaljno će im obrazložiti sve ono što je utvrđeno pregledom njihovog zahtjeva.

Nakon uvida zainteresiranih, u ponedjeljak, 2. svibnja, sukladno Odluci, objavit će se prijedlog Liste reda prvenstva na koju će Podnositelji zahtjeva službeno imati pravo prigovora u roku od 8 dana od dana objave.

Pravo na prigovor odnosi se na utvrđeni redoslijed u prijedlogu Liste reda prvenstva odnosno na neuvrštavanje na prijedlog Liste reda prvenstva.

Nakon što Povjerenstvo za rješavanje prigovora odluči o prigovorima, na prijedlog Povjerenstva za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova Gradonačelnik utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva, a nakon čega će se pristupiti potpisivanju ugovora i dodjeli stanova.

Po okončanju postupka Grad Dubrovnik će raspisati novi Javni poziv za dodjelu preostalih 26 stanova pod istim uvjetima, stoga će se svi oni sugrađani koji zadovoljavaju uvjete, a po ovom Javnom pozivu nisu ispravno dostavili dokumentaciju, moći ponovno podnijeti svoje zahtjeve.

Odana počast Omišanima stradalim u obrani Dubrovnika u Domovinskom ratu

Polaganjem vijenaca i paljenjem svijeća kod spomen obilježja u Mokošici odana je počast šesnaestorici Omišana koji su svoje živote tijekom Domovinskog rata položili na dubrovačkom ratištu.

Odavanju počasti njihovoj žrtvu utkanoj u obranu Dubrovnika i Hrvatske nazočili su članovi obitelji poginulih, predstavnici Grada Omiša, suborci i predstavnici Udruge roditelja poginulih branitelja Domovinskog rata Omiš te ostalih udruga proisteklih iz Domovinskog rata.

Vijenac su u ime Grada Dubrovnika položili i svijeći zapalili pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Ivana Brnin, pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Dživo Brčić te službenica ovlaštena za privremeno obavljanje poslova radnog mjesta pročelnice Upravnog odjela za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove Marijeta Hladilo.

Svoje živote u obrani Dubrovnika u Domovinskom ratu od 1991. do 1995. dali su sljedeći branitelji s područja Omiša: Neven Pavić, Franjo Tomasović, Božo Merčep, Zdravko Radić, Ivan Lozančić, Miljenko Zečić, Marko Krstić, Marko Lozančić, Tonći Marušić, Neven Pocrnjić, Vedran Rakuljić, Ante Šošić, Ćiro Lučić, Stanko Lučić, Ivan Družić i Tomica Burić.

Spomen obilježje podigli su gradovi Omiš i Dubrovnik.

Sveta misa zadušnica održana je u crkvi Presvetog Spasitelja u Mokošici u 12.30 sati, a uslijedilo je i polaganje vijenaca kod Spomen križa na groblju Boninovo.

Zamjenica gradonačelnika Tepšić na otvaranju Europskog seniorskog judo kupa Dubrovnik 2022.

Zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika Jelka Tepšić i pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Dživo Brčić nazočili su u subotu otvaranju Europskog seniorskog judo kupa Dubrovnik 2022. koji je u sportskoj dvorani u Gospinom polju okupio 235 natjecatelja iz 24 zemlje među kojima je i ekipa iz Ukrajine.

Zamjenica Tepšić pozdravila je sudionike i organizatore natjecanja te im je prenijela pozdrave gradonačelnika Mata Frankovića. Istaknula je da je Dubrovnik ovih dana pravo sportsko središte zbog paralelnog odvijanja više međunarodnih sportskih natjecanja.

Organizator dvodnevnog natjecanja je Hrvatski judo savez, a tehnički organizator je Judo klub Dubrovnik 1966. Na borilištima u sportskoj dvorani u Gospinom polju boje Hrvatske će braniti 38 natjecatelja od čega je njih šest iz Dubrovačko-neretvanske županije.

Osim 14 judašica i 24 judaša iz Hrvatske, najveći broj natjecatelja dolazi iz Izraela, Velike Britanije, Njemačke, Italije, Austrije i Nizozemske.

Dora Bortas, judašica Samobora, prvog dana natjecanja osvojila je brončanu medalju u kategoriji do 63 kilograma. Najuspješnije su bile judoke Izraela, a sportske uspjehe ostvarili su također judaši i judašice Azerbajdžana, Velike Britanije, Belgije, Francuske te Njemačke, koja je ukupno osvojila najviše medalja.

Grad Dubrovnik digitalizira sve građevinske dozvole od 1979. do 2015. godine

Grad Dubrovnik sudjeluje u EU projektu „Digitalizacija postojećih akata o gradnji na području cijele RH“ koje je Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine pokrenulo s ciljem pretvaranja u digitalnu formu više od dva milijuna lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola izdanih u razdoblju od 1968. do 2015. godine kada je započelo digitalno izdavanje dozvola putem sustava eDozvola.

U okviru navedenog projekta, digitalizaciju građevinskog arhivskog gradiva od 23. veljače provodi i Grad Dubrovnik, a za što je od strane Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine angažirana tvrtka Geographica.

Digitalizacija gradiva koje datira od 1979. u završnoj je fazi i do sada je digitalizirano 18 200 predmeta koji obuhvaćaju lokacijske, građevinske i uporabne dozvole, potvrde glavnog projekta te rješenja o izvedenom stanju.

Trenutno se sve dozvole izdane do 2015. godine nalaze u papirnatim izdanjima po raznim arhivama što mnogobrojnim građanima i investitorima otežava proces pronalaska.

Projekt digitalizacije akata o gradnji ukupno je na državnoj razini vrijedan više od 23,8 milijuna kuna, a predviđeni završetak skeniranja oko dva milijuna dozvola je kraj 2022. godine.

Ovaj projekt za građane ima višestruke prednosti. Digitalizacija akata o gradnji predstavlja značajno administrativno rasterećenje građana, jer više neće morati obilaziti različite institucije prilikom primjerice kupoprodaje nekretnina. Jednostavno će kroz sustav eGrađani i putem GEOportala (Informacijski sustav prostornog uređenja, ISPU)) doći do traženog dokumenta, odnosno moći će se obratiti uredima za graditeljstvo koji će ih moći brzo dohvatiti iz sustava. Digitalizacija akata pojednostavit će i postupke rekonstrukcije građevina, jer će projektanti i referenti svim potrebnim aktima pristupati kroz eDozvolu i druge module ISPU-a.

Vrijedi podsjetiti da je, u cilju transparentnosti rada gradske uprave i otvaranja prema javnosti, Grad Dubrovnik prije gotovo dvije godine u okviru geo-informacijskog sustava uspostavio preglednik dokumenata prostornog uređenja i gradnje. Prostorno se u GIS-u Grada Dubrovnika prikazuju sve izdane lokacijske i građevinske dozvole nastale u Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, a podaci su lako pretraži i dostupni građanima i zainteresiranoj javnosti.

Zamjenica Tepšić primila predstavnice američke agencije za visoko obrazovanje

Zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić primila je danas u maloj vijećnici direktoricu američke agencije za visoko obrazovanje “Academic Program International” Kristinu Flor i direktoricu za razvoj Emily Wattman Turner. Prijemu su nazočile i predstavnice API-a u Dubrovniku, Nada Raič Jurković i Ivana Bajurin.

Ovom je prilikom direktorica Kristina Flor izrazila zadovoljstvo zbog današnjeg susreta sa zamjenicom gradonačelnika te je u kratkim crtama iznijela planove i način djelovanja API-a koji ima za cilj uspostaviti snažnu suradnju sa sveučilištima diljem svijeta te na taj način poboljšati status akademske zajednice što može značajno utjecati na budućnost, razvoj i mobilnost studenata.

Iskazala je i želju za nastavkom suradnje i provođenjem aktivnosti sa Sveučilištem u Dubrovniku i ostalim institucijama u visokom obrazovanju s namjerom da Dubrovnik kao povijesno i kulturno središte postane poželjna sveučilišna lokacija odnosno centar kvalitetnog međunarodnog obrazovanja koji će osigurati intelektualni napredak za mlade generacije.

Zamjenica Tepšić u ovoj je prigodi istaknula kako je sinergija Grada Dubrovnika i obrazovnih ustanova na području Dubrovnika izvrsna što omogućuje ostvarivanje brojnih projekata čija je svrha studentima pružiti atraktivan i efikasan program koji će im pomoći u kontekstu profesionalnog napretka u raznim područjima rada. Kazala je kako i ovaj susret dokazuje kako Dubrovnik ima jednu dobru perspektivu u pogledu ostvarivanja više razine obrazovanja i privlačenja studenata iz drugih zemalja upravo u Hrvatsku.

Najava radova na Orlandovu stupu

Hrvatski restauratorski zavod, koji u suradnji s Gradom Dubrovnikom, Konzervatorskim odjelom Dubrovnik te Upravom za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture i medija RH i Zavodom za obnovu Dubrovnika od 2018. godine provodi program zaštitnih radova na Orlandovom stupu, objavio je izvješće za javnost o do sada izvedenim zahvatima te najavama radova za predstojeće razdoblje.

Tako su izvijestili kako se, u skladu s preporukama, nastavlja statički monitoring, u svibnju 2022. godine obavit će se redovito održavanje radne skele i opreme za monitoring, uslijedit će periodično dokumentiranje oštećenja, izrada plana pripravnosti za nepredviđene i hitne situacije, ultrazvučno ispitivanje kamena i izrada numeričkoga modela Orlandova stupa. U srpnju će se stručni tim ponovo sastati da bi se odredila dinamika daljnjih konzervatorsko-restauratorskih radova, a rezultati će potom biti predstavljeni široj javnosti.

Navedeni tekst Hrvatskog restauratorskog zavoda u cijelosti možete pronaći u nastavku:

Najava radova na Orlandovu stupu u Dubrovniku

Orlandov stup nalazi se na Stradunu, ispred sjevernoga pročelja crkve sv. Vlaha. Ima oblik četvrtastog stupa na kojem je u dubokom reljefu uklesan ratnik u oklopu s mačem i štitom koji je 1418. godine napravio Bonino di Jacopo iz Milana. Uzoran je primjer monumentalne skulpture dvorskog stila internacionalne gotike izložene u otvorenome prostoru grada iz specifičnih sadržajnih razloga kojima se i likovne odlike dosljedno podređuju (I. Fisković, Zlatno doba Dubrovnika XV. i XVI. stoljeće: urbanizam, arhitektura, skulptura, slikarstvo, iluminirani rukopisi, zlatarstvo, Zagreb, 1987.).

Zbog vertikalnih pukotina vidljivih na istočnoj, zapadnoj i sjevernoj strani Orlandova stupa,  Hrvatski restauratorski zavod (voditeljica Vinka Marinković, Restauratorski odjel Split, Služba za odjele izvan Zagreba 2) počeo je 2018. godine, u suradnji s Gradom Dubrovnikom, Konzervatorskim odjelom Dubrovnik te Upravom za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture i medija RH i Zavodom za obnovu Dubrovnika, program zaštitnih radova.

Potkraj 2018. i početkom 2019. godine dopunjena je dokumentacija postojećega stanja, a potom je Orlandov stup skelom zaštićen od daljnjih mehaničkih oštećenja. U lipnju 2019. godine u suradnji s Laboratorijem za ispitivanje konstrukcija (Zavod za tehničku mehaniku Građevinskog fakulteta u Zagrebu) osmišljen je sustav statičkog monitoringa te je na Orlandov stup postavljeno sedam senzora da bi se pratila ekspanzija pukotina.

Početkom 2020. godine u Dubrovniku je održan sastanak stručnog tima za određivanje daljnjeg pristupa problematici postojećih oštećenja. Na sastanku su bili stručnjaci ICCROM-a (Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property) te predstavnici i stručnjaci Ministarstva kulture i medija RH, Hrvatskog restauratorskog zavoda, Grada Dubrovnika, Zavoda za obnovu Dubrovnika i Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Razmotreni su rezultati monitoringa te je izrađen detaljan plan metodološkog pristupa daljnjim konzervatorsko-restauratorskim radovima. Nakon završetka savjetovanja stručnjaci ICCROM-a predali su detaljan izvještaj sa smjernicama za buduće radove. U navedenom dokumentu preporučena je dopuna postojeće opreme monitoringa, preoblikovanje skele (tako da se omogući prodor insolacije izravno na kamen) te nastavak statičkoga monitoringa. Unatoč izazovnom razdoblju zbog pandemije virusa COVID-19, smjernice su poštovane, a monitoring je dopunjen dodatnim mjeračima topline kamena, senzorima za mjerenje rada pukotina i tiltmetrom.

U studenome 2021. godine održan je online sastanak stručnoga tima te su analizirani jednogodišnji rezultati dopunjenog monitoringa. Zaključeno je da su postojeća oštećenja aktivna (ljeti), ali za sada ne ugrožavaju važna spomenička svojstva. Usuglašeni su interventni konzervatorsko-restauratorski radovi te su preporučena dodatna strukturna istraživanja i daljnji monitoring čitave konstrukcije.

U skladu s preporukama, statički monitoring se nastavlja, a u svibnju 2022. godine obavit će se redovito održavanje radne skele i opreme za monitoring. Uslijedit će periodično dokumentiranje oštećenja, izrada plana pripravnosti za nepredviđene i hitne situacije, ultrazvučno ispitivanje kamena i izrada numeričkoga modela Orlandova stupa.

U srpnju će se stručni tim ponovo sastati da bi se odredila dinamika daljnjih konzervatorsko-restauratorskih radova. Rezultati će potom biti predstavljeni široj javnosti. (VM)

Za programe udruga koje skrbe za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju u 2022. godini osigurano 740 tisuća kuna

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković donio je Zaključak o dodjeli financijskih sredstva za 2022. godinu za programe iz područja skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju. Ukupno je za tekuću godinu osigurano 740 tisuća kuna, a sredstva su namijenjena odvijanju, odnosno sufinanciranju projekata, programa ili manifestacija devet udruga koje skrbe o djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom.

Odobreni iznosi po projektima/programima/manifestacijama kreću se od 30 do 210 tisuća kuna, što je iznos osiguran za sufinanciranje projekta dnevnog boravka „Skalin po skalin“ udruge roditelja djece s poteškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom „Dva skalina“.

Sredstava se dodjeljuju u sklopu Javnog poziva za predlaganje programa iz područja skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za razdoblje 2022, 2023. i 2024. godine, a prema prijedlogu Povjerenstva za ocjenjivanje programa, projekata ili manifestacija u okviru socijalnog programa Grada Dubrovnika. Za razliku od drugih sličnih programa jedino se u ovom slučaju raspisuje javni poziv za trogodišnje razdoblje, a sve kako bi se osigurala dodatna stabilnost djelovanja i ostvarenje programa i projekata udruga.

Ovaj program dio je sveobuhvatne skrbi za osobe invaliditetom u zajednici. Podsjetimo, u partnerskom odnosu s udrugama koje skrbe za osobe s invaliditetom te nakon provedenog savjetovanja sa zainteresiranom javnošću, Grad Dubrovnik u ožujku 2021. usvojio je Strategiju izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021. do 2025, treći po redu takav strateški dokument.

Kroz 14 područja povezanih s različitim dimenzijama kvalitete života i sustava pružanja usluga građanima, Strategija potiče i promiče aktivno uključivanje i ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom u društvu te sprječavanje bilo kakve diskriminacije i osnaživanje svih oblika društvene solidarnosti.

Zaključak o dodjeli financijskih sredstva za 2022. godinu u sklopu Javnog poziva za predlaganje programa iz područja skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za razdoblje 2022, 2023. i 2024. objavljen je 22. travnja na web stranici Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i NALAZI SE OVDJE.

Dubrovački projekt “Centar za recikliranje plastike” oduševio sudionike Sajma zdravlja Hrvatske mreže zdravih gradova

Sajam zdravlja u Vinkovcima tradicionalna je manifestacija u okviru programa Hrvatske mreže zdravih gradova. Na tematskoj konferenciji Sajma zdravlja pod nazivom “Izazov zbrinjavanja otpada u hrvatskim gradovima i županijama”, održanoj online 26. travnja, svoj projekt “Centar za recikliranje plastike” predstavio je mladi Dubrovčanin Marjan Žitnik, predsjednik udruge Maritimo Recycling.

Centar za recikliranje plastike, osim naglašene ekološke vrijednosti, prvi je primjer implementacije kružnog gosodarstva na dubrovačkom području, jer uz pomoć specijaliziranih strojeva omogućava on spot pretvaranje plastičnog otpada iz mora u gotove, 100 % reciklirane, upotrebne i ukrasne predmete.

Dodatna vrijednost projekta je korištenje dvaju europskih fondova.

Prvi projekt “DuSTEM”, ukupne vrijednosti bespovratnih sredstava od 2.660.083,07 kuna, omogućava kupnju strojeva za reciklažu plastike iz mora. Nositelj projekta je Zajednica tehničke kulture Grada Dubrovnika, a partneri na projektu su Sveučilište u Dubrovniku (Odjel za elektrotehniku i računarstvo), Univerzalni istraživački institut UR, Zajednica tehničke kulture Dubrovačko-neretvanske županije i Informatički klub Futura. Tijekom 24 mjeseca provest će se 226 različitih aktivnosti popularizacije STEM-a među djecom, mladima i općom populacijom na dubrovačkom području.

Drugi projekt “Zero Pollution Adriatic”,  ukupne vrijednosti bespovratnih sredstava od 300.723,72 kuna,  u sklopu inicijative Europske komisije STARTS4Water, fokusira se na pronalaženje rješenja za negativni utjecaj masovnog turizma na more uz pomoć novih tehnologija. Umjetnička rezidencija Zero Pollution Adriatic osmišljena je kao istraživanje inovativnih ideja u poboljšanju našeg odnosa prema moru: smanjenja negativnog utjecaja turističko-ugostiteljske industrije na more, javnog upravljanja morem i otpadnim vodama te uspostavljanje novih održivih praksi koje promiču očuvanje i sanaciju mora te zaštitu bogate podvodne biološke raznolikosti.

U mnogobrojnim sastancima u Centru za mlade Dubrovnik, Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo svesrdno je podržao projekt Centra za recikliranje plastike i inicijativu da se Centar smjesti u prostor bivše Tvornice ugljenografitnih proizvoda u Gružu.

Predsjednica Hrvatske mreže zdravih gradova Selma Šogorić, kao i svi sudionici Sajma zdravlja u Vinkovcima, izrazili su oduševljenje inovativnošću i cjelovitošću projekta Centar za recikliranje plastike.

U radu tematske konferencije Sajma zdravlja u Vinkovcima aktivno su sudjelovali proćelnik Dživo Brčić i njegovi suradnici Miho Katičić i Marko Grgurević.

Natječajna dokumentacija za projekt rekonstrukcije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika na javnom savjetovanju

U tijeku je postupak javnog savjetovanja za projekt rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika. Javno savjetovanje traje do 2. svibnja 2022., a omogućuje svim prijaviteljima da u okviru procesa izraze svoje prijedloge za modifikacijom natječajne dokumentacije, ako isto smatraju potrebnim. Po završetku postupka te objavi izvješća, Grad Dubrovnik pokrenut će postupak nabave za izvođenje projekta.

Podsjetimo, projekt cjelovite rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika provodit će se na širem gradskom području te će obuhvatiti 3755 zastarjelih rasvjetnih tijela.

Naime, postojeći sustav javne rasvjete sastoji se od 46 različitih tipova energetski neučinkovitih i ekološki neprihvatljivih svjetiljki.  Iste će se zamijeniti visoko efikasnim LED svjetiljkama koje doprinose zaštiti okoliša i povećavaju energetsku učinkovitost sustava javne rasvjete.

Novčana ušteda na troškovima električne energije koja će se postići izvedbom rekonstrukcije u odnosu na zatečeno stanje veća je od dva milijuna kuna na godišnjoj razini. Dodatno, značajno će se smanjiti troškovi održavanja sustava koji nisu zanemarivi.

Ukupni iznos investicije je 14 milijuna kuna. Grad Dubrovnik predmetnu investiciju financira kreditom HBOR-a s rokom otplate od sedam godina te fiksnom kamatnom stopom od 0,5 posto.

Objavljen Javni poziv za iskaz interesa za sufinanciranje fotonaponskih elektrana obiteljskih kuća

Grad Dubrovnik objavio je Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u projektu sufinanciranja obnovljivih izvora energije (oie) obiteljskih kuća – fotonaponske elektrane za vlastitu potrošnju. Pozivaju se svi zainteresirani građani koji planiraju za vlastitu obiteljsku kuću ugraditi sustav za korištenje OIE fotonaponske (solarne) elektrane za vlastitu potrošnju da se jave na e-mail oie@dubrovnik.hr s osnovnim podacima: ime i prezime, adresa i broj telefona. Prijave za iskaz interesa mogu se poslati zaključno do 25. svibnja u 12:00 sati.

Ovim putem prikupljaju se podaci o broju zainteresiranih kako bi se mogla planirati sredstva za tu svrhu u proračunu za iduće razdoblje, s obzirom da Grad Dubrovnik ima cilj dodatno potaknuti korištenje obnovljivih izvora energije čime će se smanjiti potrošnja energije, smanjiti emisija stakleničkih plinova u atmosferu te smanjiti mjesečni troškovi za energente čime se izravno utječe na poboljšanje kvalitete života.

Ovaj Javni poziv za iskaz interesa pokrenut je temeljem provedbe Programa energetske obnove obiteljskih kuća u nadležnosti Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a sami natječaj za sufinanciranje fotonaponskih elektrana planira se objaviti do kraja ove godine.

CLIA će biti savjetodavni partner Gradu prilikom planiranja izgradnje novog cruise terminala

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž, na poziv Kelly Craighead, predsjednice i direktorice udruženja Cruise Lines International Association (CLIA), sudjeluju na najvećoj svjetskoj konferenciji posvećenoj cruise industriji „Seatrade Cruise Global“, koja se od 25. do 28. travnja održava u Miamiju.

U sklopu službenog posjeta gradonačelnik je održao sastanak s predsjednicom CLIA-e na kojem je dogovoren daljnji nastavak partnerske suradnje, a koju je i sama predsjednica Craighead istaknula kao model uspješnog upravljanja destinacijom i angažmana s lokalnim zajednicama i tijekom svog uvodnog obraćanja na otvaranju konferencije koja okuplja preko dvije tisuće sudionika. Naime, prvi sporazum kojeg je CLIA sklopila s jednim gradom bio je upravo Dubrovnik, a suradnja je rezultirala brojnim značajnim pozitivnim promjenama po pitanju upravljanja i uspostave održivog turizma od dnevnih limita u broju istovremenih dolazaka brodova, uvođenju cruise taksi do povećanja kvalitete pružene usluge posjetiteljima kako onima koji dolaze s brodova na kružnim putovanjima tako i svim drugim gostima zbog manjih gužvi.

Na sastanku je dogovoreno i kako će ovo međunarodno udruženje biti savjetodavni partner Gradu Dubrovniku prilikom planiranja izgradnje novog cruise terminala što je od iznimne važnosti za Grad budući se upravo na ovom projektu bazira budućnost kruzing turizma. Realizacijom ovog projekta Dubrovnik bi zauzeo važno mjesto na karti homeport  gradova, a značajno bi se povećala i mogućnost razvoja različitih gospodarskih grana. Gradonačelnik je posjetio i terminal Royal Caribbeana u Miamiju koji predstavlja primjer dobre prakse budući je Terminal u punoj operaciji od kraja 2018. godine i od tada do danas bilježi visoke ocjene klijenata za pruženu uslugu.

U sklopu ovog dvodnevnog posjeta, na prijedlog doministrice američkog Ministarstva trgovine Marise Lago, koja je nedavno boravila u Dubrovniku, gradonačelnik Franković i pročelnica Raguž posjetili su i Wynwood Art District, kulturno i kreativno središte Miamija. Popularno okupljalište mladih i dom niza galerija i muzeja jedan je od najvećih street art kompleksa takve vrste na svijetu te može poslužiti Gradu Dubrovniku kao ogledni primjer transformacije i oplemenjivanja industrijskog prostora prilikom osmišljanja dijela društvene ponude u kompleksu TUP-a.

Također, danas u poslijepodnevnim satima u okviru konferencije gradonačelnik Franković dat će intervju za seriju CLIA CURRENTS Live Videos producenta Mike Fausta na temu partnerstva Grada s CLIA-om i dionicima industrije kružnih putovanja.

U tijeku javna savjetovanja vezana za razinu buke te rad i nadzor ugostiteljskih objekata

Grad Dubrovnik pokrenuo je dva javna savjetovanja i to za Odluku o lokacijama i najvišoj dopuštenoj razini buke tijekom održavanja javnih događanja i Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti na području grada Dubrovnika. Oba Javna savjetovanja ostaju otvorena do 23. svibnja 2022., do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst navedenih Odluka.

Sukladno Zakonu o zaštiti od buke navedena Odluka donosi popis lokacija na kojima je moguće, uslijed održavanja događanja na otvorenom, prekoračiti dopuštene razine buke. Riječ je o iznimkama za održavanje javnih manifestacija, a sukladno posebnim odlukama, što je mogućnost koju propisuje Pravilnik o najvišim dopuštenim razinama buke. Prema prijedlogu ove Odluke prekoračenje najviše dopuštene razine buke propisane pravilnikom na navedenim lokacijama, kao iznimka za održavanje manifestacija, dopušteno je tijekom cijele kalendarske godine u vremenu najdulje do 24:00 sata, a iznimno se do 2:00 sata ujutro dopušta na datume 31. prosinca i 1. siječnja, 9. i 10. srpnja, 25. kolovoza, te u vrijeme održavanja manifestacije Noć muzeja.

Najviše dopuštena razina buke tijekom održavanja javnih događanja iznosi 90 dB(A), a organizator je dužan najmanje osam dana prije održavanja javnog događanja o tome obavijestiti Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika te osigurati ugradnju ograničivača (limitatora) razine emisijske buke na elektroakustičkim uređajima i mjerenje buke tijekom održavanja javnog događanja.

Odlukom o ugostiteljskoj djelatnosti na području Grada uređeno je radno vrijeme ugostiteljskih objekata na području Grada Dubrovnika, uporaba elektroakustičkih i akustičkih uređaja na otvorenom uz ugostiteljski objekt i u tom dijelu ovlaštenja za provođenje upravnog i inspekcijskog nadzora te prekršajne odredbe. Odlukom je također regulirano da buka elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke na otvorenom uz ugostiteljski objekt ne smije prelaziti najviše dopuštene razine buke sukladno važećem Pravilniku, kao i vrijeme u kojem su vlasnici ugostiteljskih objekata dužni osigurati da se glazba ne čuje izvan zatvorenog prostora objekta. Ovim nacrtom izmjene i dopune Odluke naglasak se stavlja na nadzor nad provedbom ove Odluke po pitanju zaštite od buke elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke te se propisuje da je Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika ovlašteno provoditi taj nadzor te kažnjavati prekršitelje.

Zamjenica Tepšić sudjelovala na otvaranju 5. Međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu

Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i pročelnica Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more Antonela Svilarić sudjelovale su ove srijede u Cavtatu na svečanom otvaranju petog Međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu koji se do subote 30. travnja održava pod sloganom „Ruralni turizam: kvaliteta, održivost, uključivost“.

Ovogodišnji kongres u organizaciji Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Klub članova Selo“ i partnera u Hotelu Croatia okupio je brojne domaće znanstvenike i stručnjake iz područja turističkog poslovanja, te druge visoke uzvanike iz nekoliko europskih zemalja.  Tom su prilikom razmijenili ideje i promišljanja u pogledu daljnjih iskoraka poljoprivrednog i turističkog sektora, te osnaživanju autentične ponude nakon krize izazvane pandemijom COVID – 19.

U kontekstu pozicioniranja i oblikovanja reputacije ruralnog turizma u budućnosti u svom izlaganju zamjenica Tepšić je naglasila kako je Grad Dubrovnik u posljednjih pet godina kroz projekt “Respect the City” pokrenuo snažan i međunarodno prepoznat zaokret od nekontroliranog i masovnog prema odgovornom i održivom upravljanju. Istaknula je da razvoj turizma treba biti na održivim postavkama kao cilj svakog odredišta koje svoju privlačnost temelje na kulturno povijesnoj baštini, prirodnim ljepotama i gastronomiji.

„Ruralni turizam je svakako segment koji smo kao Grad voljni razvijati i oplemenjivati i sretni smo što ste prepoznali važnost ovih oblika ponude na širem dubrovačkom području. Treba istaknuti i da je, u suradnji s Hrvatskom udrugom za turizam i ruralni razvoj „Klub članova selo“, Grad Dubrovnik 2018. pokrenuo projekt pod nazivom „Revitalizacija i daljnji razvoj ruralnih područja grada Dubrovnika“ kojem je u fokusu očuvanje lokalnog identiteta, tradicije i običaja. Osnovni impuls nam je dodatno obogatiti dubrovačku turističku ponudu, a ujedno i disperzirati posjetitelje s užeg gradskog područja na naše otoke i okolna ruralna područja Gornjih sela, ali i čitave destinacije koja uključuje i druge općine“, zaključila je zamjenica gradonačelnika.

Prisutnima su se također obratili i župan Dubrovačko – neretvanske županije Nikola Dobroslavić, predsjednica Udruge za turizam i ruralni razvoj “Klub članova Selo” Dijana Katica,  upraviteljica Zavoda za povijest HAZU u Dubrovniku Nella Lonza, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede Zdravko Tušek te predsjednica Odbora za poljoprivredu Hrvatskog sabora Marijana Petir.

Vrijedi spomenuti kako će se kroz četiri dana koliko kongres i traje, uz panele, stručna izlaganja obići  i ruralna područja juga Hrvatske, a danas će se u večernjim satima u Hotelu Croatia dodijeliti nagrade “Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“ na koji je prijavljeno 138 projekata iz devetnaest županija.

Za potpore dubrovačkim tradicijskim obrtima u 2022. godini osigurano 1,2 milijuna kuna

Grad Dubrovnik raspisao je godišnji natječaj za dodjelu potpora obrtnicima koji obavljaju tradicijske obrtničke djelatnosti na području Grada Dubrovnika.

U 2022. dodijelit će se ukupno 50 potpora. Iznosi potpora u mjesečnom iznosu od dvije tisuće kuna od 2018. godine, podsjetimo, isplaćuju se tijekom cijele godine, a ne samo tijekom šest mjeseci kako je bila dotadašnja praksa.

I broj dodijeljenih potpora u stalnom je porastu. Od 30 korisnika subvencija u 2018. godini, već iduće godine dodijeljene su 42 potpore. Prošle godine ukupno je sklopljeno 48 ugovora, a potpore su odobrene za šest novih obrta. U proračunu za 2022. godinu za ovu namjenu osigurano je 1.2 milijuna kuna za 50 obrtnika.

Kriteriji za dodjelu subvencija uključuju duljinu tradicije, deficitarnost obrta, dosadašnje rezultate, pripravnost obrtnika da stečena znanja prenese na nasljednike te spremnost da povremeno organiziraju izložbe i prezentacije svojih proizvoda u cilju promidžbe dubrovačkog obrtništva.

Uvjeti natječaja s popisom potrebne dokumentacije sadržani su u tekstu natječaja. Zahtjevi za dodjelu potpora dostavljaju se Upravnom odjelu za turizam, gospodarstvo i more, a zaprimaju se  u pisarnici Grad Dubrovnika najkasnije do 9. svibnja do 12 sati. 

S ministricom Tramišak o EU projektima u Dubrovniku

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković danas se u Zagrebu sastao s ministricom regionalnog razvoja i fondova Europske unije Natašom Tramišak te ju je izvijestio o pripremama Grada Dubrovnika za novu financijsku perspektivu Europske unije.

Grad Dubrovnik se u prethodne četiri godine, a što je posebno potencirano u razdoblju korona krize, okrenuo EU fondovima kao izvoru financiranja razvojnih projekata te je pripremljen čitav niz takvih projekata koji imaju za cilj povećati kvalitetu života građana Dubrovnika. Teme razgovora današnjeg sastanka bile su, između ostalog, projekti vezani za obnovljive izvore energije te pripreme za korištenje sredstava dostupnih kroz ITU mehanizam Europske unije, među kojima i projekt Aglomeracije Dubrovnik.

Riječ je o mehanizmu koji omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih programa te ulaganje tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja. Podsjetimo, gradonačelnik Franković u siječnju ove godine izabran je za predsjednika Koordinacijskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik, koje operativno organizira funkcioniranje ITU mehanizma u financijskoj perspektivi 2021.-2027 na svom području. Za 22 urbana područja u RH na raspolaganju je 5,16 milijardi kuna.

Putem ITU-a na ubranom području Dubrovnik pruža se mogućnost financiranja širokog spektra investicija, a koje uključuju i tzv. brownfield projekte, odnosno obnovu i revitalizaciju bivših industrijskih i napuštenih lokacija te njihovu prenamjenu u objekte društvene, obrazovne, kulturne, sportske, turističke i druge namjene, infrastrukturu predškolskog odgoja, ulaganja u javnu turističku te u zelenu infrastrukturu, u razvoj ili nadogradnju digitalnih usluga  i proizvoda, građevinske i konzervatorske radove na objektima kulturne baštine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here