Na inicijativu predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića u Opatiji je održan sastanak članova Vlade s predstavnicima najvećih turističkih tvrtki, udruženja i udruga te županima jadranskih županija, na kojem je bilo riječi o aktualnoj turističkoj sezoni, važnosti održavanja povoljne epidemiološke situacije te mjerama koje se poduzimaju za stabilnost gospodarstva, tržišta rada i turističkog sektora.

Premijer Andrej Plenković izjavio je nakon sastanka kako su kvalitetnim i sadržajnim dijalogom dobili realnu i uspješnu sliku dosadašnjega tijeka turističke sezone – danas imamo više turista u 2021. nego cijele 2020., a do kraja srpnja i veće prihode po fiskaliziranim računima nego 2019. te zahvalio svima koji su doprinijeli uspješnoj turističkoj sezoni.

Naime, i u uvodnom je dijelu sastanka, koji je bio otvoren za medije, istaknuo kako je Hrvatska s današnjim danom od početka godine primila 7.77 milijuna turista, što je više nego u cijeloj prošloj godini.

Ocijenio je kako ohrabruje i objavljeni podatak o fiskalizaciji – od 1. siječnja do 31. srpnja 2021. imamo veće prihode fiskaliziranih računa nego u 2019. godini, koja je bila i rekordna godina hrvatskog turizma – sa 20 milijuna turista, 108 milijuna noćenja i oko 12 milijardi eura prihoda od turizma.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac istaknula je kako je od početka godine do danas zabilježeno gotovo 7,8 milijuna dolazaka turista te je u usporedbi s 2019. godinom ostvareno 59 posto dolazaka i 69 posto noćenja te naglasila kako je izuzetno važna i vrijednost fiskaliziranih računa, pogotovo za kampove i hotele, koji u srpnju i kolovozu bilježe bolje rezultate nego u 2019. godini.

Ministrica Brnjac u svom izlaganju izvijestila je i o poduzetim aktivnostima u cilju što uspješnije turističke sezone – od osnivanja Savjeta za oporavak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. godine te unaprjeđenje turističke ponude, projekta Safe stay in Croatia namijenjenom edukaciji i poticanju turističkog sektora na dosljedno pridržavanje epidemioloških mjera, jasnih procedura prelaska granice do prioritizacije cijepljenja turističkog sektora te aktivnosti koje su turistima olakšali povratak u matične destinacije.

„Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti sektoru turizma osigurano je 2,2 milijarde kuna za ubrzavanje održivih reformi i povezanih ulaganja. Reforma koju planiramo provesti je uspostava sveobuhvatnog i učinkovitog okvira, organizacijskog i pravnog, za upravljanje razvojem, a po prvi puta uspostavit ćemo i alate upravljanja koji će nam omogućiti ciljane aktivnosti koje će usmjeriti razvoj turizma ka održivosti“, zaključila je Brnjac.

Na sastanku je sudjelovala i Udruga ugostitelja koji čine 2/3 turističkog sektora. Jelena Tabak, predsjednica Nacionalne udruge ugostitelja istaknula je kako visoko porezno opterećenje, nelikvidnosti i kronični nedostatkom radne snage te restriktivna ograničenja poslovanja, kao što je zabranjen rad kafićima u zatvorenom itekako utječu na poslovanje ovog sektora.

“Radom u kontroliranim uvjetima, ograničenim radnim vremenom i zatvorenim prostorima, ovaj dio sektora još je jednom pokazao svoju veličinu i dokazao da, uz zdravstveni sustav, nosi pandemiju na svojim leđima. Daljnjim restrikcijama u poslovanju ugostiteljstva štitit će se ostatak turističkog sektora, koji je osnovni kruh Hrvatske.

Obzirom da ovakav stav do daljnjega vodi u propast caffe barove, Jelena Tabak je apelirala da Vlada RH i Ministarstvo turizma stanu iza ovog dijela sektora što prije i aktivno sudjeluju u oporavku i kvalitetnom razvoju istog, uz kolegijalnost svih ostalih kolega iz sektora, na isti način na koji su to ugostitelji napravili u trenutku kada se ne smije ugroziti broj uplaćenih dolazaka u Hrvatsku”, priopćila je Udruga.

“Prema prikazanim rezultatima, za sada imamo jako velike izglede odraditi sezonu do kraja, odraditi jesen i zimu, no pretrpljena šteta je prevelika da bi se sanirala u dogledno vrijeme bez provedbe poreznog rasterećenja i dugoročnih reformi. Izostanak reformi potaknut će ionako prevelik odljev kvalificiranog ugostiteljskog osoblja koje na svojim rukama iznosi kvalitetu usluge i uspješne turističke godine”, smatraju iz Udruge ugostitelja.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here