Zavrsna konferencija

Svečanom konferencijom u hotelu Dubrovnik Palace obilježen je završetak projekta ‘Ruralna poučna, kulturno-etnografska turistička atrakcija’ u sklopu kojeg su ostvarene značajne obnove i revitalizacije spomenika kulturne baštine diljem Dubrovačko-neretvanske županije.

Nositelj ovog projekta, koji se brendira pod nazivom ‘Putevima prošlosti’ je Dubrovačko-neretvanska županija, a operativno ga je provela Regionalna agencija DUNEA s još 10 partnera koji su se danas okupili na završnoj konferenciji projekta koji je započeo 2017. godine, te je službeno došao do kraja provedbe. Rezultate projekta i njegov tijek predstavila je ravnateljica Regionalne agencije DUNEA, Melanija Milić.

‘Projekt vrijedan 33.872.704,57 kuna uspješno smo doveli do kraja, iako su nam govorili da će ovako nešto biti teško izvesti. Zahvaljujem svim partnerima koji su dali svoj doprinos u ovom zahtjevnom projektu u kojem je, po prvi put, bio uključen i realni sektor. Obnovili smo dvije građevine, jednu u Dubrovačkom primorju, drugu u Korčuli, u Smokvici smo od temelja napravili novu, obnovili smo zapuštene puteve i uspostavili nove na otoku Mljetu. Proveli smo opsežna istraživanja s ciljem stvaranja novog turističkog proizvoda, održali brojne radionice i edukacije za naše građane, izdali novi Katastar turističkih atrakcija, kao i knjigu o životu u staroj gradskoj jezgri Korčule. U našoj županiji uspostavili smo i laboratorij za konzervatorsko-restauratorska istraživanja kako bismo se i dalje brinuli o kulturnoj baštini koja je jedna od glavnih resursa za turističku promociju destinacija, posebice manjih ruralnih mjesta, čije naslijeđe treba posebno čuvati i obnavljati’, poručila je ravnateljica Milić dodavši da će rezultati ovog projekta i sve ono što je napravljeno kroz njega ostati još dugo godina na spomen svim sugrađanima i budućim posjetiteljima.

Okupljenima se obratio i direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Vladimir Bakić koji je ovom prilikom istaknuo da je projekt bio vrlo sadržajan, a za cilj ima turiste usmjeriti iz jačih turističkih centara u ona s manje atrakcija. Kao jedan od projektnih partnera, TZ DNŽ je izradila marketinški plan, publikacije koje su prezentirali na sajmovima u Londonu, Parizu i Madridu, te je kreiran vizualni identitet i logo za atrakcije.

‘Vjerujem da će se sljedećih godina, kada nam se turizam polako vrati, ove lokacije biti zanimljive posjetiteljima i privući nove turiste’, istaknuo je ovom prilikom Bakić.

Zavrsna konferencija

U ime Dubrovačko-neretvanske županije, kao nositelja projekta, obratio se i župan Nikola Dobroslavić, zahvalivši ponajprije Regionalnoj agenciji DUNEA koja je projekt prijavila i operativno ga provodila svih ovih godina. Također, zahvala je pošla i svim partnerima koji su doprinijeli ostvarenju projekta koji je iznjedrio nekoliko iznimnih obnovljenih objekata koji su dodatna turistička ponuda, a i dokaz da možemo raditi vrlo složene projekte.

‘Projekt je to koji daje doprinos izvanrednom rezultatu županije koja je privukla 7 milijardi kuna iz EU sredstava. To je najbolji, a često i jedini način financiranja projekata’, zaključio je župan Dobroslavić.

Uz prigodne govore, prikazan je i promo video projekta, a konferenciju je svojom pjesmom obogatila i pjesma klape Ragusavecchia te je upriličen i prigodni domjenak.

Uz Dubrovačko-neretvansku županiju i Regionalnu agenciju DUNEA, na projektu sudjeluje još 10 partnera – Grad Korčula, Korčulanska razvojna agencija KORA, Općine Smokvica, Dubrovačko Primorje i Mljet, Sveučilište u Dubrovniku, Hrvatski restauratorski zavod – Restauratorski odjel Dubrovnik, Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije, i dva privatnika poduzetnika – Obrt Restauriranje namještaja Depolo i Dominium travel.

Podsjetimo, kroz projekt je u Korčuli rekonstruirano vrlo vrijedno kulturno dobro, palača Ismaeli-Gabrielis u kojoj je smješten Muzej grada Korčule, u Dubrovačkom primorju obnovljena je župna kuća u kojoj je uspostavljena Zavičajna kuća Dubrovačkog primorja. U Smokvici se izgradio Muzej zlata i srebra Smokvice, i spreman je za opremanje s postojećom zbirkom zlatnih i srebrnih predmeta kojim će se na jednom mjestu prikazati bogata kulturna i povijesna baština. Dubrovačko-neretvanska županija uspješno je završila uspostavu sustava besplatnog pristupa Internetu za građane i posjetitelje putem bežičnih pristupnih točaka tzv. Wi-Fi Hot Spots na četiri lokacije u županiji. Regionalna agencija DUNEA, osim što operativno vodi provedbu projekta, osigurala je digitalni pristup i mogućnost kupnje ulaznica za sve objekte kulturne baštine s projektnog područja putem stranice Historilac-trails. Hrvatski restarutorski zavod – Restauratorski odjel Dubrovnik kroz projekt je opremio i laboratorij za konzervatorsko-restauratorska istraživanja u ljetnikovcu Stay te su provedena istraživanja na kulturnim dobrima uključenim u projekt. Korčulanska razvojna agencija KORA provela je istraživanje o životu u staroj gradskoj jezgri Korčule te potencijalima njezinog razvoja, a po završenom istraživanju izdana je i knjiga na ovu temu. Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku bio je zadužen za komponentu aktivnosti koja se odnosi na istraživanje s ciljem stvaranja novog turističkog proizvoda te kasniju provedbu edukacija za dionike u turizmu, te su izdali i  Katastar/Atlas turističkih atrakcija. Na Mljetu su novouređene pješačko planinarske staze Babino polje i Austrijski koje su dodatna turistička atrakcija za sve zaljubljenike u prirodu i ljubitelje aktivnog turizma. Zahvaljujući projektu, Depolo je nabavio stroj za fino pjeskarenje i sustav ventilacije i usisa čime je uvelike ojačao konkurentnost Obrta i suradnju s Gradskim muzejom Korčule, a posebno ponudu i prezentaciju tradicionalnih vještina. Turistička agencija Dominium travel nabavila je vozilo te će kreirati nove turističke aranžmane za nove ruralne lokacije.

Ukupni prihvatljivi troškovi iznose 32.645.708,48 kuna, od čega je bespovratna sredstva u iznosu od 27.748.345,48 kuna sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Projekt se provodi kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. 

logotipi vidljivost logo putevima

Sadržaj članka isključiva je odgovornost Regionalne agencije DUNEA

OZNAKE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here