Znanstvenice sa Sveučilišta u Dubrovniku izv. prof. dr. sc. Marijana Pećarević, doc. dr. sc. Ivona Milić Beran i izv. prof. dr. sc. Ivana Palunko sudjelovale su u obilježavanju Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti u OŠ Župa dubrovačka. Riječ je o Okruglom stolu održanom u sklopu školskog Erasmus+ projekta “Better Together” kojim se promiču europske vrijednosti i ciljevi uključujući ravnopravnost spolova.

U OŠ Župa dubrovačka cijeli prošli tjedan bio je posvećen obilježavanju Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti kroz tri projektne aktivnosti. Posljednja aktivnost bio je navedeni okrugli stol na kojem su sudjelovale tri znanstvenice sa Sveučilišta i dr. sc. Ivana Mijić Vulinović, članovi Vijeća učenika i zainteresirani učenici osmih razreda. Četiri dubrovačke znanstvenice predstavile su učenicima svoja zanimanja i područja znanstvenog istraživanja. Odgovarajući na pitanja učenika poslale su im jasnu poruku da na izbor njihovog budućeg zanimanja nikako ne smiju utjecati društveni stereotipi već samo njihov osobni interes, sposobnosti te vrijedan i uporan rad.

Učenici su protekli tjedan proučavali životopise poznatih znanstvenica kroz povijest i izradili virtualnu izložbu koja se može pogledati na poveznici: https://www.emaze.com/@ALROCQLTQ/ene-u-povijesti-znanosti. Zatim su predstavnici razreda izložbu prezentirali na Satu razrednika pri čemu su posebno predstavili znanstvenicu čiji životopis su sami istražili. Učenici nižih razreda su sa svojim učiteljicama sudjelovali u radionicama na temu ravnopravnosti spolova. Cilj je bio osvijestiti rodne razlike kako u znanosti tako i u svakodnevnom životu, te kroz primjere poznatih znanstvenica i njihovih postignuća ukazati na stereotipe koji vladaju u društvu i uvelike utječu na izbor zanimanja i područja interesa kako kod djevojčica, tako i kod dječaka.

Više o Međunarodnom danu žena i djevojaka u znanosti na poveznici:  https://www.un.org/en/observances/women-and-girls-in-science-day.

Predhodni članakPregled konzultacija za ljetni semestar akademske 2021./2022. godine

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here