Uspješno je završen prvi tjedan međunarodne radionice na Sveučilištu u Dubrovniku u sklopu Erasmus+ projekta INNOSID koji se bavi tematikom društvene uključenosti osoba s invaliditetom uz pomoć novih tehnologija. Studenti su sudjelovali na svim previđenim aktivnostima s ciljem međusobnog upoznavanja kao i obuke u području novih tehnologija i društvene inkluzije.

Radionica je započela uvodnom prezentacijom i porukom dobrodošlice koordinatora projekta Jurice Babića. Potom su stručnjakinje za jezik i međunarodnu kulturu iz Francuske, Catherine Sable i Alison Gourves, svojim predavanjem studente uvele u tematiku međukulturalnih različitosti i sličnosti. Također, multikulturalna večer, na kojoj su studenti predstavili svoju domovinu s tradicionalnom hranom i pićem, dodatno je pridonijela upoznavanju studenata.

Kolege iz Portugala Rui Manuel Pereira Lopes i Rosa Maria Leandro de Oliveira, s javnog visokog učilišta u službi društva, naveli su bitne činjenice o društvenoj uključenosti nakon čega je uslijedio timski praktični rad u kojem su studenti snimili kratki video povezan s problematikom društvene uključenosti.

Potom je svaka studentska grupa imala pitch prezentaciju o rješenju kojeg su razvili tijekom virtualnog dijela radionice (12.4.-21.5.). Naime, virtualni dio radionice je prethodio trenutnom fizičkom dijelu, gdje su studenti morali popisati zahtjeve za softversko rješenje te izradili prototip rješenja za dodijeljeni studijski slučaj (https://sociallab.fer.hr/innosid/dubrovnik-2021-workshop/case-studies/). Nakon prikupljenih komentara studenti tijekom radionice u Dubrovniku unaprjeđujući napravljeno rješenje, koje će naposljetku prezentirati te će najbolji rad biti nagrađen.

Profesorica Željka Car i docent Jurica Babić s Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) održali su predavanje o životnom ciklusu softverskog proizvoda, na koji način prikupljati zahtjeve od strane korisnika, što su to asistivne tehnologijama i kako razvijati prototip.

Nakon toga je Matea Žilak, također s FER-a, predstavila proširenu stvarnost (engl. augmented reality, AR) uz praktične zadatke gdje su se studenti upoznali s različitim primjenama AR-a. Jedna od primjena AR je u muzejima što je predstavila Carmen Bachiller, s Politehničkog sveučilišta u Valenciji (UPV) u Španjolskoj, rješenje razvijeno na njihovom fakultetu. Nakon upoznavanja s AR-om, Beatriz Rey Solaz s UPV-a je održala predavanje o virtualnost stvarnosti (engl. virtual reality, VR), nakon čega su studenti razvili vlastitu aplikaciju u VR-u.

Posljednju prezentaciju u prvom tjednu radionice održala je Ivana Popović iz Poliklinike Glavić. Predstavila je široki spektar neurorehabilitacijskih robota koje posjeduju. Objasnila način funkcioniranja samih robota, koje zanimljive dodatke posjeduju te je odgovarala na sva pitanja zainteresiranih.

Nakon tjedna ispunjenog radnim dijelom, studenti su u subotu imali izlet na Lokrum. U drugom tjednu na rasporedu su nove aktivnosti, a osobito veseli završna prezentacija studentskih prototipa na kojima se marljivo radi tijekom cijele radionice. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here