Istraživanje The effect of tourism activity on housing affordability izv. prof. dr. sc. Nebojše Stojčića objavljeno je u časopisu Annals of Tourism Research. U radu se analizira utjecaj povećanja smještajnih kapaciteta, koncentracije dolazaka i noćenja, sezonalnosti i sveukupne ranjivosti destinacija na priuštivost nekretnina u hrvatskim gradovima i općinama.

Ovo je treće istraživanje izv. prof. dr. sc. Stojčića u protekloj godini u časopisima koji se ubrajaju u svjetski top 10 u bazi Web of Science u nekom od područja unutar polja ekonomije i prvi iskorak Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju na ovako visokoj razini u području turizma u njegovoj 50-godišnjoj povijesti.

Prema dobivenim rezultatima istraživanja porast turističke aktivnosti negativno utječe na priuštivost nekretnina pri čemu je učinak sezonalnosti višestruko snažniji od učinka intenziteta turističkih dolazaka. Sezonalnost je izvor fluktuacija zaposlenosti i nestabilnosti prihoda što otežava zadržavanje ekonomskog statusa stanovništva na lokacijama izloženim prekomjernom turizmu.

Istraživanje ima osobit značaj u kontekstu smjernica ekonomske politike budući da je sezonalnost turizma u Hrvatskoj među najvišim na Mediteranu, a istraživanje je potvrdilo kako je u promatranom razdoblju 2012. – 2018. ranjivost gradova i općina na turizam u kontinuiranom porastu.

Istraživanje je rezultat rada skupine znanstvenika okupljenih na projektu Predobro da bi bilo istinito? Učinak turizma na tržište nekretnina u Hrvatskoj – TOURCRO financiranom od strane Hrvatske zaklade za znanost pod vodstvom dr. sc. Maruške Vizek s Ekonomskog instituta Zagreb. Uz dr. sc. Vizek i dr. sc. Stojčića koautori rada su i prof. dr. sc. Josip Mikulić i izv. prof. dr. sc. Anita Čeh Časni s Ekonomskog fakulteta Zagreb, dr. sc. Tajana Barbić s Ekonomskog instituta Zagreb i dr. sc. James Payne s College of Business Administration, University of Texas.

Annals of Tourism Research jedan je od vodećih svjetskih časopisa u području turizma. U Web of Science bazi nalazi se u prvom kvartilu (Q1) i rangiran je na petom mjestu za kategoriju turizma i drugom mjestu u području sociologije s impact factorom 9.011 i s 4 zvjezdice na CABS (Chartered Association of Business Schools) ljestvici.

Istraživanje je dostupno u otvorenom pristupu na sljedećoj poveznici: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160738321001420

Predhodni članakSudjelovanje studentice Nike Limov na međunarodnoj konferenciji

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here